STRATEGICKÝ RÁMEC

Našu budúcnosť formujeme na základe dlhodobého strategického rámca, ktorý stavia na našom zámere a našich hodnotách. 

S týmto strategickým rámcom kladieme jasný dôraz na cieľavedomý rast. To znamená: Naším cieľom je vytvárať vyššiu hodnotu pre zákazníkov a spotrebiteľov, aby sme prerástli naše trhy, aby sme posilnili naše vedúce postavenie v oblasti udržateľnosti a pomohli našim zamestnancom rásť v spoločnosti Henkel profesionálne aj osobne. 

Kľúčovými prvkami nášho strategického rámca sú víťazné portfólio so silnými značkami a riešeniami, jasná konkurenčná výhoda v oblastiach inovácií, udržateľnosti a digitalizácie a prevádzkové modely pripravené na budúcnosť – podporené silným základom kultúry spolupráce a posilnenými ľuďmi.

VÍŤAZNÉ 20-TE ROKY

ÚČELNÝ RAST

Shaping our Future - Thumbnail

Dôsledne formujeme víťazné portfolio

Úspešné portfólio je kľúčom k udržateľne ziskovej obchodnej výkonnosti. To je dôvod, prečo dôsledne rozvíjame naše portfólio značiek a biznisu v rámci nášho aktívneho riadenia portfólia – v neposlednom rade vo svetle ohlásenej a odvtedy dokončenej implementácie portfóliových opatrení v našej integrovanej divízii Henkel Consumer Brands.

Fúzie a akvizície (M&A) v oboch divíziách zároveň zostávajú neoddeliteľnou súčasťou našej stratégie, ktorú podporuje naša silná súvaha.

Urýchľovanie vďaka pôsobivým inováciam

Chceme urýchliť pôsobivé inovácie a zároveň prijať vylepšený inovačný prístup, napríklad využívaním digitálnych aplikácií a údajov na získanie rýchlejšieho a lepšieho prehľadu o správaní spotrebiteľov a trhových trendoch. Rozhodovanie v celej organizácii prebieha v tesnej blízkosti trhu.

V spolupráci s externými partnermi tiež čoraz viac využívame potenciál otvorených inovácií, využívame agilné metódy a pokračujeme v investíciách do inovačných centier. Dôsledne investujeme do inovácií a značiek v kľúčových kategóriách a regiónoch.

Zvýšenie udržateľnosti ako skutočnej konkurenčnej výhody  

Chceme podporiť udržateľnosť ako skutočný distinkívny prvok. Udržateľnosť je nevyhnutná na vytvorenie konkurenčnej výhody, umožnenie obchodného rastu a vytváranie hodnoty pre našich zákazníkov, spotrebiteľov a všetky naše zainteresované strany. Aby sme podporili trvalo udržateľný rozvoj, stanovili sme si ambiciózne ciele v rámci nášho rámca udržateľnosti 2030+, ktorý stavia na našom doterajšom pokroku a ktorý dôsledne sledujeme. Zahrnuli sme rôzne dimenzie ESG a definovali kľúčové oblasti zamerania: 

  • Regeneratívna planéta: Snažíme sa dosiahnuť obehové hospodárstvo, klimaticky neutrálnu budúcnosť a regeneráciu prírody. Za týmto účelom ďalej rozvíjame naše obchodné aktivity, aby sme podporili riešenia v oblastiach klímy, cirkulácie a prírody. 
  • Prosperujúce komunity: Aktívne prispievame k tomu, aby ľudia mohli viesť lepší život prostredníctvom nášho podnikania a značiek. Za týmto účelom sa zameriavame na rovnosť, vzdelanie a blahobyt. 
  • Dôveryhodný partner: Zaviazali sme sa dbať na kvalitu a bezpečnosť produktov a zároveň zabezpečiť obchodný úspech s integritou, so zameraním na výkon, transparentnosť a spoluprácu. Budeme stavať na našich konkrétnych silných stránkach, ako sú inovačné schopnosti našich divízií a komplexné znalosti našich zamestnancov, ako aj rôznych kontaktných miest našich produktov a zákazníkov a spotrebiteľov.

Umiestnenia v príslušných hodnoteniach udržateľnosti poskytujú dôležité a nestranné potvrdenie a uznanie našich úspechov a pokroku. 

Zvýšenie tvorby hodnôt pre zákazníkov a spotrebiteľov prostredníctvom digitalizácie

Využívame príležitosti, ktoré ponúka digitalizácia, na zvýšenie pridanej hodnoty pre našich zákazníkov a spotrebiteľov, komunikujeme priamo s našimi spotrebiteľmi a snažíme sa zvýšiť digitálny predaj. V tomto procese budujeme skupinu talentov na digitalizáciu podporovanú cielenou podporou. V konečnom dôsledku chceme posilniť zameranie na digitálne podnikanie a zvýšiť efektivitu. V tomto ohľade má kľúčový význam naše digitálne oddelenie, Henkel dx, ktoré bolo vytvorené v roku 2019, aby spojilo digitálne a IT tímy spoločnosti Henkel.

Neustále optimalizujte prevádzkové modely

Snažíme sa neustále optimalizovať naše prevádzkové modely a pritom neustále zlepšovať konkurencieschopnosť procesov a štruktúr. Chceme zvýšiť blízkosť zákazníkov a spotrebiteľov, vytvoriť rýchlejšie rozhodovacie procesy a dosiahnuť ďalšie zvýšenie efektívnosti.

Posilňovanie kultúry spolupráce 

Silná firemná kultúra, zdieľané hodnoty a jasné pochopenie spolupráce ako silného tímu sú nevyhnutné na to, aby sme naďalej úspešne riadili našu agendu rastu. Dôležitými základnými kameňmi tohto sú náš cieľ – priekopníci v srdci pre dobro generácií – a naše vodcovské záväzky spájajúce všetkých zamestnancov na celom svete. Veríme, že kultúrna transformácia je neustály proces, v ktorom sa zameriavame na spoluprácu a posilnenie, podporujeme zvyšovanie zručností našich zamestnancov pre budúce schopnosti a umožňujeme im neustále sa ďalej rozvíjať.