DÔVERYHODNÝ PARTNER

Traja muži a žena diskutujú pred stenou s poznámkami

Pomôžeme ľuďom žiť lepší život. Je našou spoločenskou povinnosťou podporovať rovnosť príležitostí, posilňovať rozmanitosť a presadzovať dodržiavanie ľudských práv. Zamestnancom ponúkame možnosti celoživotného vzdelávania, atraktívne a zdravé pracovné prostredie. Podporujeme spoločenský pokrok a prístup k vzdelaniu na celom svete a pomáhame v krízových situáciách.

Výkon

Spoľahlivo dodávať špičkové výkonné a bezpečné produkty ako základ nášho podnikateľského úspechu.

Naša stratégia v oblasti trvalej udržateľnosti sa odráža aj v stratégiách oboch našich obchodných divízií – Henkel Consumer Brands a Henkel Adhesive Technologies. Svoje podnikanie, značky a technológie zameriavajú na udržateľný rozvoj v súlade so špecifickými požiadavkami svojich produktových portfólií a tomu prispôsobujú aj svoje priority. 

Svojím širokým portfóliom inovatívnych riešení a technológií chceme podporiť hospodársku, environmentálnu a spoločenskú transformáciu v spolupráci s našimi partnermi. Týmto spôsobom budeme môcť účinne prispievať k trvalo udržateľnému rozvoju na miestnej aj globálnej úrovni a zodpovedne formovať svoje podnikanie posilňovaním nášho ekonomického úspechu. Aby sme uspeli, musíme zákazníkom a spotrebiteľom ponúknuť tú najvyššiu kvalitu a bezpečnosť našich produktov.

Dlhodobým cieľom je, aby každý nový produkt prispieval k trvalej udržateľnosti. Do roku 2025 chceme našim zákazníkom a spotrebiteľom poskytnúť komplexný profil udržateľnosti našich produktov. Naším cieľom je merať udržateľnosť transformácie z hľadiska nášho portfólia produktov aj celej spoločnosti. Do roku 2030 chceme v rámci celej spoločnosti strojnásobiť hodnotu, ktorú vytvárame, v porovnaní s environmentálnou stopou našich prevádzok, produktov a služieb (v porovnaní s východiskovým rokom 2010).

Zistite viac o tom, ako naše obchodné divízie prispievajú k trvalej udržateľnosti.

Dlhodobým cieľom je, aby každý nový produkt prispieval k trvalej udržateľnosti. Do roku 2025 chceme našim zákazníkom a spotrebiteľom poskytnúť komplexný profil udržateľnosti našich produktov. Naším cieľom je merať udržateľnosť transformácie z hľadiska nášho portfólia produktov aj celej spoločnosti. Do roku 2030 chceme v rámci celej spoločnosti strojnásobiť hodnotu, ktorú vytvárame, v porovnaní s environmentálnou stopou našich prevádzok, produktov a služieb (v porovnaní s východiskovým rokom 2010).

Transparentnosť

Integrovať udržateľnosť do riadenia nášho podnikania a poskytovať transparentné informácie.

V oblasti udržateľnosti je transparentnosť nevyhnutná na hodnotenie zodpovedného konania a výkonnosti. Platí to vo vnútri aj mimo spoločnosti. Obchodní partneri, spotrebitelia, investori a finančné trhy čoraz viac vyhľadávajú produkty a riešenia orientované na udržateľnosť a pripisujú stále väčší význam pochopeniu vplyvu našich aktivít v rámci hodnotového reťazca. Medzinárodné trendy v oblasti udržateľného financovania a legislatívy naďalej zvyšujú požiadavky na väčšiu transparentnosť.

Zároveň je pre nás kľúčové byť schopní hodnotiť a riadiť vlastnú udržateľnosť a merať pokrok, ktorý dosahujeme smerom k našim cieľom naprieč celou spoločnosťou a hodnotovým reťazcom. Na tento účel zavádzame digitálne riešenia, využívame spoluprácu medzi rôznymi biznisovými jednotkami a podpornými oddeleniami, ako aj externé partnerstvá na celom svete. To posilňuje informačnú základňu a buduje dôveru vo výkonnosť v oblasti udržateľnosti.
Našou ambíciou je ďalej integrovať udržateľnosť do riadenia spoločnosti, procesov a politík, pričom podporujeme transparentné reportovanie, dodržiavanie požiadaviek na zverejňovanie informácií a aktívnu angažovanosť.

Hodnotenie a uznanie našej výkonnosti nezávislými odborníkmi na udržateľnosť zároveň prispieva k väčšej transparentnosti.

Transparentnosť dodávateľského reťazca

Ako súčasť nášho prístupu k riadeniu dodávateľov sa tiež zameriavame na zlepšenie transparentnosti a sledovateľnosti našich dodávateľských reťazcov. Považujeme to za kľúč k zabezpečeniu udržateľných poľnohospodárskych praktík a spravodlivých pracovných podmienok, ako je tomu napríklad v priemysle s palmovým olejom. Preto je spoločnosť Henkel členom medziodvetvovej iniciatívy Action for Sustainable Derivatives, založenej v roku 2019 a v ktorej sa spoločnosti snažia o spoločný cieľ: dosiahnuť väčšiu transparentnosť v hodnotovom reťazci oleja z palmových jadier. V roku 2024 sme dokázali zvýšiť mieru sledovateľnosti až po fázu mletia na úrovni 94 percent a zvýšiť mieru sledovateľnosti až po úroveň plantáže na 65 percent tým, že sme sa zapojili do spolupráce s našimi dodávateľmi na mapovaní nášho spoločného dodávateľského reťazca založeného na palmovej surovine. Tento proces sme realizovali s podporou externého poradenstva v oblasti udržateľnosti. Spájame sily s inovatívnymi partnermi, aby sme preskúmali digitálne technológie s potenciálom zvýšiť sledovateľnosť a transparentnosť v priemysle palmového oleja. Takto pokračujeme v budovaní nášho záväzku k udržateľnému získavaniu surovín.

Hodnotenie udržateľnosti jednotlivými divíziami

Náš cieľ je merať udržateľnú transformáciu produktového portfólia. Hodnotiaci proces zahŕňa identifikáciu a mapovanie produktov v portfóliu, ktoré významne prispievajú k udržateľnosti. Kritériá hodnotenia pokrývajú celý hodnotový reťazec a zohľadňujú dopady vo všetkých oblastiach.

V divízii Henkel Adhesive Technologies analyzujeme príspevok nášho portfólia k udržateľnosti na základe interného hodnotiaceho procesu portfólia. Integráciou hodnotenia do strategického riadenia a vývoja produktov sme schopní udržateľne prispôsobiť portfólio na základe najnovších vedeckých poznatkov. Kritériá hodnotenia sa zameriavajú na kľúčové témy, ako sú klíma, obehovosť, bezpečnosť a prírodné zdroje v rámci hodnotového reťazca. Na základe týchto kritérií sú hodnotené produkty zaradené do štyroch kategórií. Produkty v kategóriách Challenged (výzvy) a Straight Performer (stabilný výkon) neprispievajú priamo k udržateľnosti. Produkty v kategórii Contributor (prispievateľ) majú pozitívny príspevok. A produkty v kategórii Pioneer (priekopníci) majú výnimočne pozitívny príspevok. Naša divízia Henkel Consumer Brands tiež pracuje na hodnotení udržateľnosti pre svoje portfólio spotrebného tovaru, vrátane systému klasifikácie.

Ocenení expertmi

Hodnotenie a uznanie zo strany nezávislých odborníkov na trvalú udržateľnosť zvyšuje transparentnosť a poskytuje dôležitú spätnú väzbu o tom, ako účinne implementujeme stratégiu trvalej udržateľnosti.

Spolupráca

V spolupráci s našimi partnermi posilňovať prínosy trvalo udržateľného rozvoja, ktorý prispeje k zodpovednému prístupu v rámci dodávateľských reťazcov

Trvalo udržateľný rozvoj si vyžaduje nielen odhodlanie konať, ale aj efektívnu spoluprácu s partnermi. Osobitne dobrým základom na porozumenie komplexnému a globálne prepojenému konceptu trvalo udržateľného rozvoja je vzájomne prepojiť rozdielne pohľady na túto problematiku. Týmto spôsobom je možné efektívne skombinovať špecializované znalosti a zdroje, aby sa nám podarilo dosiahnuť úspešnú transformačnú zmenu. Spoluprácu vnímame ako zodpovedný a trvalo udržateľný prístup k podnikaniu, ktorý si osvoja všetci partneri v hodnotovom reťazci.

Preto uplatňujeme aj zodpovedný prístup k získavaniu zdrojov, ktorého súčasťou je spolupráca s našimi dodávateľmi, aby sme mali ucelený prehľad o všetkých aspektoch trvalej udržateľnosti nášho dodávateľského reťazca. Nemenej dôležitá je spolupráca s našimi zákazníkmi a odberateľmi. Takisto sme presvedčení, že na podporu trvalo udržateľného a efektívneho využívania zdrojov je dôležité, aby sme úzko spolupracovali aj s našimi maloobchodnými partnermi.

Sme odhodlaní viesť aktívny dialóg s našimi partnermi. Zapájame sa do globálnych iniciatív spoločne s predstaviteľmi priemyslu a občianskej spoločnosti, sme súčasťou politických a sociálnych diskusií. Táto spolupráca nám poskytuje ucelenejší pohľad na náš vplyv na hospodársky a spoločenský život a životné prostredie a umožňuje nám spoločne hľadať a prinášať systémové riešenia.

100 % zodpovedné získavanie zdrojov

Náš prístup k zodpovednému získavaniu surovín sa zameriava na aspekty udržateľnosti v rámci dodávateľských reťazcov, v prospech ľudí a planéty s cieľom dosiahnuť transformačnú zmenu v spolupráci s partnermi. Aby sme podporovali udržateľné praktiky a rešpektovanie ľudských práv udržiavame intenzívny dialóg a spoluprácu s dodávateľmi. Našou misiou je ísť nad rámec dodržiavania predpisov, riadiť vplyv a zmenu v celom našom hodnotovom reťazci a vytvárať udržateľnú hodnotu pre našich zákazníkov.

100 percentné zodpovedné získavanie surovín v spolupráci s partnermi predstavuje našu trvalú ambíciu. Na základe spoločného myslenia, našej stratégie zodpovedného získavania surovín a zodpovednosti, ktorú máme ako globálna nákupná organizácia, sa usilujeme prijímať zodpovedné rozhodnutia o získavaní surovín globálne, vo všetkých regiónoch, divíziách a materiálových skupinách.

Sme presvedčení, že udržateľné nákupné praktiky môžeme etablovať iba vtedy, ak každý jednotlivý rozhodovateľ v globálnych dodávateľských reťazcoch bude konať v duchu udržateľnosti. To si vyžaduje akceptáciu a osvejenie si tejto zodpovednosti, ako aj prijatie správneho prístupu a budovanie zručností a vedomostí.