Udržateľnosť

Ako priekopník v oblasti udržateľnosti chce spoločnosť Henkel presadzovať nové riešenia pre trvalo udržateľný pokrok a rozvíjať svoje podnikanie zodpovedne a ekonomicky úspešne. To zahŕňa všetky aktivity našej spoločnosti – v rámci celého hodnotového reťazca.

2030+ Sustainability Ambition Framework

Stratégia trvalej udržateľnosti spoločnosti Henkel je priamym odrazom záväzku spoločnosti k „účelnému rastu“. Zaviazali sme sa vytvárať väčšiu hodnotu pre našich akcionárov, rozvíjať naše podnikanie zodpovedne a úspešne a stavať na našej vedúcej úlohe v oblasti udržateľnosti.

Naša stratégia trvalej udržateľnosti sa zameriava na plnenie ambicióznych cieľov prostredníctvom konkrétnych opatrení a projektov, ktoré prinášajú praktické výsledky. V rámcovej stratégii pod názvom 2030+ Sustainability Ambition Framework sme predstavili svoje dlhodobé ambiciózne ciele, ktoré sa sústreďujú na tri konkrétne oblasti – Regenerujúca planétaProsperujúce komunity a Dôveryhodný partner, v oblasti trvalej udržateľnosti.

NÁŠ ÚČEL

Priekopníci  v srdci pre dobro generácií 

TRANSFORMAČNÝ VPLYV PRE DOBRO GENERÁCIÍ



REGENERUJÚCA PLANÉTA 
Usilujeme o obehové hospodárstvo, budúcnosť s nulovými emisiami a obnovu prírodných zdrojov.
 

 KLÍMA
Dekarbonizovať naše prevádzky a spotrebu surovín, aby bolo naše podnikanie klimaticky neutrálne.

 OBEHOVÉ HOSPODÁRSTVO
Rozvíjať obehové hospodárstvo prostredníctvom našich produktov, obalov a technológií.

 PRÍRODA
Chrániť a obnovovať biodiverzitu s dôrazom na lesy, pôdu a vodu a zabezpečiť zodpovedné nakladanie s obnoviteľnými zdrojmi.
 

Produkty



PROSPERUJÚCE KOMUNITY 
Svojim podnikaním a značkami aktívne pomáhame ľuďom zlepšovať svoj život.
 

 ROVNOSŤ
Posilňovať rozmanitosť, spravodlivosť a inklúziu, chrániť ľudské práva a zlepšovať život ľudí.

 VZDELÁVANIE
Podporovať celoživotné vzdelávanie a motivovať ľudí k aktívnemu prístupu k dlhodobej udržateľnosti.

 SPOLOČENSKÝ BLAHOBYT
Starať sa o zdravie a spoločenský blahobyt a podporovať sociálny rozvoj.

 

Ľudia



DÔVERYHODNÝ 
PARTNER 
Dbáme na kvalitu a bezpečnosť našich produktov a svoje podnikanie rozvíjame zodpovedným spôsobom.
 

  VÝKON
Spoľahlivo dodávať špičkové výkonné a bezpečné produkty ako základ nášho podnikateľského úspechu.

 TRANSPARENTNOSŤ
Integrovať udržateľnosť do riadenia nášho podnikania a poskytovať transparentné informácie.

 SPOLUPRÁCA
V spolupráci s našimi partnermi posilňovať prínosy trvalo udržateľného rozvoja, ktorý prispeje k zodpovednému prístupu v rámci dodávateľských reťazcov.

Partnerstvá

Aktívny prínos k ochrane klímy: Klimatická pozitivita

Regenerujúca planéta

Sme na ceste smerom k environmentálnej transformácii modelu nášho podnikania. Aby sme cieľ dosiahli, plánujeme transformovať procesy, produkty a využívanie surovín tak, aby sme prispeli k budovaniu materiálovo efektívnej budúcnosti s čistými nulovými emisiami. Svoje úsilie zameriavame na opatrenia na znižovanie vplyvov zmeny klímy, na fungujúce obehové hospodárstvo a ochranu životného prostredia a biodiverzity.

Klíma

Staňte sa podnikaním s nulovými emisiami dekarbonizovaním našich operácií a surovín.

  • Henkel definovala plán nulových emisií, ktorý je v súlade s rozšírenými cieľmi na znižovanie emisií v rámci hodnotového reťazca.
    • Aby dosiahla nulové emisie, spoločnosť Henkel sa zaviazala k nasledujúcim cieľom, ktoré boli potvrdené iniciatívou Science-Based Target (SBTi):
    • zníženie absolútnych emisií skleníkových plynov (GHG) z rozsahu 1 a 2 o 42 % do roku 2030 (základný rok: 2021)
    • zníženie absolútnych emisií GHG z rozsahu 3 o 30 % do roku 2030 (základný rok: 2021)
    • zníženie absolútnych emisií GHG zo všetkých rozsahov 1, 2 a 3 o 90 % do roku 2045 (základný rok: 2021).
  • Na zmiernenie priameho vplyvu emisií na vlastných prevádzkach bude Henkel naďalej zvyšovať energetickú efektívnosť a pokrývať zvyšné energetické potreby čoraz viac z obnoviteľných zdrojov energie. Podiel nakupovanej elektriny, ktorú Henkel získava z obnoviteľných zdrojov, už dosahuje 89 % na celom svete.

Obehové hospodárstvo

Posilnite cirkulárnosť prostredníctvom našich produktov, obalov a technológií.

Naše ambície a ciele v oblasti obalov

  • 100 percent obalov spoločnosti Henkel je navrhnutých a vyvinutých s cieľom optimalizovať recyklovateľnosť alebo opätovnú použiteľnosť do roku 2025.2
  • Naším cieľom je do roku 2025 znížiť množstvo primárnych plastov z fosílnych zdrojov v našich spotrebných výrobkoch o 50 %. Tento cieľ dosiahneme zvýšením podielu recyklovaných plastov na viac než 30 % a znížením objemu primárnych plastov. 
  • Chceme neustále napomáhať tomu, aby bol všetok odpad z obalov správne zneškodnený a recyklovaný, čím sa zabráni tomu, aby sa dostal do životného prostredia. Aby sme to dosiahli, podporujeme iniciatívy v oblasti zberu a recyklácie odpadu. Investujeme do inovatívnych riešení a technológií, ktoré podporujú vylepšenú infraštruktúru a informovanosť spotrebiteľov na podporu procesu recyklácie.

 Do konca roka 2024 bolo už 89 percent obalov spoločnosti Henkel navrhnutých na recykláciu alebo opätovné použitie*. Podiel recyklovaných plastov v obaloch spotrebného tovaru bol celosvetovo 25 percent.

Iniciatívy a partnerstvá

Udržateľnosť v oblasti obalov a obalových materiálov je možné dosiahnuť len spoluprácou všetkých spoločností v rámci celého hodnotového dodávateľsko-odberateľského reťazca. Preto sa v spoločnosti Henkel zapájame do rôznych partnerstiev a medziodvetvových iniciatív. Tu je niekoľko príkladov: 

  • Sme súčasťou iniciatívy New Plastics Economy, ktorú zastrešuje nadácia Ellen MacArthur Foundation a ktorej cieľom je v spolupráci s ďalšími aktérmi nanovo prehodnotiť budúcnosť plastov a prinášať nové myšlienky a nápady na podporu obehového hospodárstva.
  • V rámci medzinárodnej iniciatívy Plastic Waste Coalition of Action, ktorá vznikla v roku z Consumer Goods Forum (CGF), spoločnosť Henkel a ďalšie firmy pracujú spoločne na zlepšení opätovného využívania plastových obalov používaných v sektore priemyselného tovaru v súlade s tzv. zlatými pravidlami dizajnu (Golden Design Rules) pri ich dizajne a spracovaní.
  • Spoločnosť Henkel je tiež aktívnym podporovateľom „Podnikateľskej koalície za globálnu zmluvu o plastoch“ Zmluvy OSN o znečistení plastmi. Spoločne s viac ako 170 ďalšími globálnymi spoločnosťami sme v procese s viacerými zainteresovanými stranami na dosiahnutie globálnej dohody o trvalo udržateľnom využívaní, zhodnocovaní a recyklácii plastov.

Príroda

Chráňte a obnovujte biodiverzitu so zameraním na lesy, pôdu a vodu a zabezpečte zodpovedné hospodárenie so zdrojmi: 

  • Zaviazali sme sa získavať vstupné suroviny udržateľným spôsobom, ktorý nevedie k odlesňovaniu. Naším cieľom je predísť odlesňovaniu primárnych a sekundárny lesov s vysokou ekologickou hodnotou.
  • Jedným z našich cieľov pre palmový olej do roku 2025 je pokryť 100 percent našich požiadaviek olejmi, ktorých zodpovedné získavanie je certifikované alebo externe potvrdené. Vo fiškálnom roku 2024 sme zabezpečovali 97 percent nášho celkového dopytu po palmovom oleji a oleji z palmových jadier, ako aj po derivátoch, ktoré primárne využíva spoločnosť Henkel ako certifikované suroviny v súlade s modelom hmotnostnej bilancie RSPO. 
  • Okrem toho sme si dali za cieľ znížiť odber vody na tonu produktu o 35 percent do roku 2025. Do konca roku 2024 sme ušetrili 23 percent.
     

Prosperujúce komunity

Robíme všetko pre to, aby sme ľuďom zlepšili život. Je našou spoločenskou povinnosťou podporovať rovnosť príležitostí, posilňovať rozmanitosť a presadzovať dodržiavanie ľudských práv. Zamestnancom ponúkame možnosti celoživotného vzdelávania a atraktívne a zdravé pracovné prostredie. Podporujeme spoločenský pokrok a prístup k vzdelaniu na celom svete a pomáhame v krízových situáciách.

Rovnosť

Posilniť rozmanitosť, rovnosť a začlenenie, rešpektovať ľudské práva a zlepšiť živobytie ľudí: 

  • Sme presvedčení, že rozmanitosť ľudských zdrojov a otvorená firemná kultúra, ktorá dokáže zamestnancov oceniť, sú dôležitými faktormi pre úspech v globalizovanom svete.
  • Našou ambíciou je neustále zvyšovať podiel žien v spoločnosti na všetkých úrovniach. Podiel žien na riadiacich pozíciách bol v roku 2024 na úrovni 42 percent. 
  • Okrem toho chceme zlepšiť živobytie drobných farmárov. Od roku 2013 spolupracujeme s organizáciou občianskej spoločnosti Solidaridad na príslušných iniciatívach v Ghane, Hondurase, Indonézii, Kolumbii, Mexiku, Nikarague a Nigérii.

Vzdelávanie

Podporovať celoživotné vzdelávanie a motivovať ľudí k aktívnemu prístupu k dlhodobej udržateľnosti.

  • Chceme ďalej podporovať aktívnu angažovanosť našich zamestnancov v plnení cieľov dlhodobej udržateľnosti a ponúkame rozsiahle školenia ako súčasť nášho komplexného programu angažovanosti „Sustainability at Heart“.
  • Okrem toho sme odhodlaní ďalej rozširovať naše programy komunitného vzdelávania a dobrovoľníctva. V rámci tohto záväzku sa nám už v roku 2022 podarilo prekročiť náš cieľ pomôcť do roku 2030 viac než 30 miliónom ľudí (od východiskového roku 2010). 

Spoločenský blahobyt

Podporovať zdravie a pohodu a prispievať k sociálnemu pokroku:

  • Podporujeme zdravie našich zamestnancov, aby sme pomohli vytvoriť agilnú organizáciu s vysokým výkonom. Aby sme to dosiahli, spoliehame sa na celosvetovo jednotné zdravotné a bezpečnostné normy, poskytujeme programy zdravotnej a preventívnej starostlivosti. Hlavným cieľom našej stratégie udržateľnosti je osloviť viac ako 90 percent našich zamestnancov na celom svete.
  • Naďalej sa zameriavame na náš dlhodobý cieľ nulovej úrazovosti a do konca roka 2025 chceme zlepšiť bezpečnosť práce o 60 percent v porovnaní s rokom 2010. V roku 2024 sme zaznamenali 0,47 pracovného úrazu na milión odpracovaných hodín našich zamestnancov. V porovnaní so základným rokom 2010 je to zlepšenie o 47 percent.

Dôveryhodný partner

Vychádzame z našej hodnotovo orientovanej firemnej kultúry a vedeckých a technologických poznatkov, aby sme posilnili naše výsledky a zároveň si zachovali svoju integritu. Našim zákazníkom a spotrebiteľom prinášame bezpečné a špičkové produkty a technologické riešenia. Trvalá udržateľnosť je pevne integrovaná v našom portfóliu a podnikových procesoch a našim partnerom predkladáme transparentné informácie.

Výkon

Ponúkať zákazníkom a spotrebiteľom výkonné a bezpečné produkty ako základ nášho podnikateľského úspechu:

  • Našou ambíciou je, aby každý nový produkt prispel k udržateľnosti.
  • Naším cieľom na rok 2030 je strojnásobiť hodnotu, ktorú vytvárame, v porovnaní s environmentálnou stopou našich prevádzok.

Transparentnosť

Integrujte udržateľnosť do nášho obchodného riadenia s transparentným podávaním správ, zverejňovaním a zapojením:

  • Jedným z našich cieľov pre palmový olej na rok 2025 je úplná transparentnosť a sledovateľnosť palmového (jadrového) oleja. V roku 2024 sa nám podarilo zvýšiť mieru vysledovateľnosti na 94 percent až po mlyn a na 64 percent až po plantáž v rámci prieskumu o transparentnosti našich dodávateľských reťazcov pre ingrediencie na báze palmy.
  • Snažíme sa merať udržateľnú transformáciu nášho produktového portfólia. Naša obchodná jednotka Adhesive Technologies zverejnila v roku 2023 auditované výsledky s cieľom posúdiť udržateľnosť svojho produktového portfólia. Náš obchodný sektor Consumer Brands pracuje na podobnom procese hodnotenia portfólia v oblasti spotrebného tovaru.
  • V roku 2024 sme tiež dosiahli vynikajúce výsledky v hodnotení ESG, vrátane hodnotení Morningstar Sustainalytics a EcoVadis, v ktorých patrí Henkel medzi 5 percent najlepšie hodnotených spoločností.

Spolupráca

V spolupráci s našimi partnermi posilňovať prínosy trvalo udržateľného rozvoja, ktorý prispeje k zodpovednému prístupu v rámci dodávateľských reťazcov:

  • Našou neustálou ambíciou je 100 % zodpovedné získavanie surovín spolu s našimi partnermi. Približne 97 percent nášho nákupného objemu v oblastiach obalov, surovín a zmluvných výrobcov je pokrytých naším procesom zodpovedného získavania surovín.
  • Ako zakladajúci člen priemyselnej iniciatívy „Spoločne za udržateľnosť“ (TfS) prispela spoločnosť Henkel k rozvoju smernice o uhlíkovej stope produktov (PCF), ktorá umožňuje dodávateľom a spoločnostiam. Nedávno aktualizované usmernenie konsoliduje existujúce výpočtové prístupy PCF s ohľadom na špecifiká chemického priemyslu a umožňuje obchodným a priemyselným zákazníkom, ako aj spotrebiteľom stanoviť priamu porovnateľnosť a hodnotenie vplyvu produktov na klímu v budúcnosti. V roku 2024 iniciatíva TfS spustila štandardizovanú dátovú platformu („PCF Exchange“), ktorá umožňuje dodávateľom a spoločnostiam generovať a bezpečne si vymieňať uhlíkové údaje z celého ich dodávateľského reťazca.

1 Cieľová hranica zahŕňa biogénne emisie súvisiace s pôdou a záchyty z bioenergetických surovín.
2 Svýnimkou produktov, u ktorých môžu ich zvyšky negatívne ovplyvniť recyklovateľnosť ich obalov alebo znečistiť toky recyklovaných materiálov.

Servis a podpora

Zuzana_Kanuchova_mod
Zuzana Kaňuchová Henkel Slovensko
Henkel ČR
Henkel Magyarország 
Riaditeľka Korportánej komunikácie CEE zuzana.kanuchova@henkel.com Stiahnuť vizitku Pridať do mojej zbierky

Tlačová správa

Tlačové správy a publikácie