Udržateľnosť

V spoločnosti Henkel už desaťročia chápeme a presadzujeme trvalú udržateľnosť ako neoddeliteľnú súčasť našej firemnej kultúry. Ako líder v oblasti udržateľnosti sa usilujeme prinášať nové riešenia pre trvalo udržateľný rozvoj a zároveň rozvíjať naše podnikanie zodpovedným spôsobom a zvýšiť hospodársky úspech. Toto predsavzatie sa týka všetkých činností spoločnosti v rámci celého hodnotového reťazca.

2030+ Sustainability Ambition Framework

Stratégia trvalej udržateľnosti spoločnosti Henkel je priamym odrazom jej záväzku, ktorým je podporovať „Zmysluplný rast“. Sme odhodlaní vyvárať väčšie hodnoty pre našich akcionárov, zodpovedne a úspešne rozvíjať naše podnikanie a pritom sa opierať o našu pozíciu lídra v podpore a presadzovaní trvalej udržateľnosti. Naša nová stratégia trvalej udržateľnosti sa zameriava na plnenie ambicióznych cieľov prostredníctvom konkrétnych opatrení a projektov, ktoré prinášajú praktické výsledky. V  novej rámcovej stratégii pod názvom 2030+ Sustainability Ambition Framework sme predstavili svoje nové dlhodobé ambiciózne ciele, ktoré sa sústreďujú na tri konkrétne oblasti – Regenerujúca planéta, Prosperujúce komunity a Dôveryhodný partner, ktoré by mali prispievať k ďalšiemu pokroku v oblasti trvalej udržateľnosti.

Naša stratégia trvalej udržateľnosti sa zameriava na plnenie ambicióznych cieľov prostredníctvom konkrétnych opatrení a projektov, ktoré prinášajú praktické výsledky. V rámcovej stratégii pod názvom 2030+ Sustainability Ambition Framework sme predstavili svoje dlhodobé ambiciózne ciele, ktoré sa sústreďujú na tri konkrétne oblasti – Regenerujúca planéta, Prosperujúce komunity a Dôveryhodný partner, v oblasti trvalej udržateľnosti.

Aktívny prínos k ochrane klímy: Klimatická pozitivita

Regenerujúca planéta

Sme na ceste smerom k environmentálnej transformácii modelu nášho podnikania. Aby sme cieľ dosiahli, plánujeme transformovať procesy, produkty a využívanie surovín tak, aby sme prispeli k budovaniu materiálovo efektívnej budúcnosti s čistými nulovými emisiami. Svoje úsilie zameriavame na opatrenia na znižovanie vplyvov zmeny klímy, na fungujúce obehové hospodárstvo a ochranu životného prostredia a biodiverzity.

Klíma

Staňte sa podnikaním s nulovými emisiami dekarbonizovaním našich operácií a surovín.

  • Henkel definovala plán nulových emisií, ktorý je v súlade s rozšírenými cieľmi na znižovanie emisií v rámci hodnotového reťazca.
    • Aby dosiahla nulové emisie, spoločnosť Henkel sa zaviazala k nasledujúcim cieľom, ktoré boli potvrdené iniciatívou Science-Based Target (SBTi):
    • zníženie absolútnych emisií skleníkových plynov (GHG) z rozsahu 1 a 2 o 42 % do roku 2030 (základný rok: 2021)
    • zníženie absolútnych emisií GHG z rozsahu 3 o 30 % do roku 2030 (základný rok: 2021)
    • zníženie absolútnych emisií GHG zo všetkých rozsahov 1, 2 a 3 o 90 % do roku 2045 (základný rok: 2021).
  • Na zmiernenie priameho vplyvu emisií na vlastných prevádzkach bude Henkel naďalej zvyšovať energetickú efektívnosť a pokrývať zvyšné energetické potreby čoraz viac z obnoviteľných zdrojov energie. Podiel nakupovanej elektriny, ktorú Henkel získava z obnoviteľných zdrojov, už dosahuje 89 % na celom svete.

Obehové hospodárstvo

Podporovať obehovosť prostredníctvom našich produktov, obalov a technológií.

Naše ambície a ciele v oblasti obalov

  • Do roku 2025 bude 100 percent obalových materiálov, ktoré Henkel používa, recyklovateľných alebo opätovne použiteľných*.
  • Naším cieľom je do roku 2025 znížiť množstvo primárnych plastov z fosílnych zdrojov v našich spotrebných výrobkoch o 50 %. Tento cieľ dosiahneme zvýšením podielu recyklovaných plastov na viac než 30 % a znížením objemu primárnych plastov. 
  • Chceme zabezpečiť náležité nakladanie s odpadom z obalov a jeho recykláciu, aby sme predišli jeho hromadeniu v životnom prostredí. Na dosiahnutie tohto cieľa podporujeme iniciatívy v oblasti zberu a recyklácie odpadu. Investujeme do inovatívnych riešení a technológií na budovanie lepšej recyklačnej infraštruktúry a posilňovanie spotrebiteľského povedomia na podporu a zlepšenie recyklácie. 

  

Ku koncu roka 2023 bolo už 87 % obalov spoločnosti Henkel recyklovateľných alebo opätovne použiteľných*. Celosvetový podiel recyklovaných plastov v obaloch spotrebných výrobkov spoločnosti Henkel predstavoval 19 %.

Iniciatívy a partnerstvá

Udržateľnosť v oblasti obalov a obalových materiálov je možné dosiahnuť len spoluprácou všetkých spoločností v rámci celého hodnotového dodávateľsko-odberateľského reťazca. Preto sa v spoločnosti Henkel zapájame do rôznych partnerstiev a medziodvetvových iniciatív. Tu je niekoľko príkladov: 

  • Sme súčasťou iniciatívy New Plastics Economy, ktorú zastrešuje nadácia Ellen MacArthur Foundation a ktorej cieľom je v spolupráci s ďalšími aktérmi nanovo prehodnotiť budúcnosť plastov a prinášať nové myšlienky a nápady na podporu obehového hospodárstva.
  • V rámci medzinárodnej iniciatívy Plastic Waste Coalition of Action, ktorá vznikla v roku z Consumer Goods Forum (CGF), spoločnosť Henkel a ďalšie firmy pracujú spoločne na zlepšení opätovného využívania plastových obalov používaných v sektore priemyselného tovaru v súlade s tzv. zlatými pravidlami dizajnu (Golden Design Rules) pri ich dizajne a spracovaní.
  • Spoločnosť Henkel je tiež aktívnym podporovateľom „Business Coalition for a Global Plastics Treaty“ v rámci Zmluvy OSN o plastovom znečistení. Spoločne s viac ako 170 ďalšími globálnymi spoločnosťami sa nachádzame v procese zapojenia viacerých zainteresovaných strán na globálnu dohodu o udržateľnom používaní, zbere a recyklácii plastov.

Príroda

Chrániť a obnovovať biodiverzitu s dôrazom na lesy, pôdu a vodu a zabezpečiť zodpovedné nakladanie s obnoviteľnými zdrojmi:

  • Zaviazali sme sa získavať vstupné suroviny udržateľným spôsobom, ktorý nevedie k odlesňovaniu. Naším cieľom je predísť odlesňovaniu primárnych a sekundárny lesov s vysokou ekologickou hodnotou.
  • Jedným z našich cieľov v oblasti palmového oleja do roku 2025 je pokryť 100 percent našich požiadaviek olejmi, ktorých zodpovedné získavanie je certifikované alebo externé potvrdené. V hospodárskom roku 2023 sme zabezpečili 96 percent našich celkových požiadaviek na palmový olej a palmový olej z jadier, ako aj deriváty, ktoré sú primárne používané spoločnosťou Henkel, ako certifikované suroviny v súlade s modelom masovej bilancie RSPO.
  • Okrem toho sme si stanovili cieľ znížiť do roku 2025 spotrebu vody na tonu produkcie o 35 %. Do konca roka 2023sme dosiali už 24 % zníženie.
     

Prosperujúce komunity

Robíme všetko pre to, aby sme ľuďom zlepšili život. Je našou spoločenskou povinnosťou podporovať rovnosť príležitostí, posilňovať rozmanitosť a presadzovať dodržiavanie ľudských práv. Zamestnancom ponúkame možnosti celoživotného vzdelávania a atraktívne a zdravé pracovné prostredie. Podporujeme spoločenský pokrok a prístup k vzdelaniu na celom svete a pomáhame v krízových situáciách.

Rovnosť

Posilňovať rozmanitosť, rovnosť a inklúziu, chrániť ľudské práva a zlepšovať život ľudí:

  • Sme presvedčení, že rozmanitosť ľudských zdrojov a otvorená firemná kultúra, ktorá dokáže zamestnancov oceniť, sú dôležitými faktormi pre úspech v globalizovanom svete.
  • Naším cieľom je neustále zvyšovať podiel žien pracujúcich v našej spoločnosti a do roku 2025 dosiahnuť rodovú rovnosť na všetkých úrovniach riadenia. Podiel žien na vedúcich pozíciách bol v roku 2023 na úrovni 39,5 percenta.
  • Chceme tiež pomáhať zlepšovať život malopestovateľov. Od roku 2013 spolupracujeme s rozvojovou organizáciou Solidaridad na príslušných iniciatívach v Ghane, Hondurase, Indonézii, Kolumbii, Mexiku, Nikarague a Nigérii.

Vzdelávanie

Podporovať celoživotné vzdelávanie a motivovať ľudí k aktívnemu prístupu k dlhodobej udržateľnosti.

  • Chceme ďalej podporovať aktívnu angažovanosť našich zamestnancov v plnení cieľov dlhodobej udržateľnosti a ponúkame rozsiahle školenia ako súčasť nášho komplexného programu angažovanosti „Sustainability at Heart“.
  • Okrem toho sme odhodlaní ďalej rozširovať naše programy komunitného vzdelávania a dobrovoľníctva. V rámci tohto záväzku sa nám už v roku 2022 podarilo prekročiť náš cieľ pomôcť do roku 2030 viac než 30 miliónom ľudí (od východiskového roku 2010). 

Spoločenský blahobyt

Podporovať zdravie a pohodu a prispievať k sociálnemu pokroku:

  • Zdravie našich zamestnancov sú základom agilnej a efektívnej organizácie. Preto uplatňujeme jednotné globálne štandardy na ochranu zdravia pri práci a ponúkame cielené programy podpory a prevencie zdravia. V rámci jedného z kľúčových cieľov našej stratégie trvalej udržateľnosť chceme osloviť viac než 90 percent našich zamestnancov na celom svete.
  • Naďalej sa zameriavame na plnenie nášho dlhodobého cieľa v podobe nulových pracovných úrazov a do konca roka 2025 chceme zlepšiť bezpečnosť pri práci o 60 % v porovnaní s rokom 2010. V roku 2023 sme zaznamenali 0,7 pracovných úrazov na milión hodín odpracovaných našimi zamestnancami. V porovnaní s východiskovým rokom 2010 ide o zlepšenie o 42 %.

Dôveryhodný partner

Vychádzame z našej hodnotovo orientovanej firemnej kultúry a vedeckých a technologických poznatkov, aby sme posilnili naše výsledky a zároveň si zachovali svoju integritu. Našim zákazníkom a spotrebiteľom prinášame bezpečné a špičkové produkty a technologické riešenia. Trvalá udržateľnosť je pevne integrovaná v našom portfóliu a podnikových procesoch a našim partnerom predkladáme transparentné informácie.

Výkon

Ponúkať zákazníkom a spotrebiteľom výkonné a bezpečné produkty ako základ nášho podnikateľského úspechu:

  • Našou ambíciou je, aby každý nový produkt prispel k udržateľnosti.
  • Naším cieľom na rok 2030 je strojnásobiť hodnotu, ktorú vytvárame, v porovnaní s environmentálnou stopou našich prevádzok.

Transparentnosť

Integrovať udržateľnosť do riadenia nášho podnikania a poskytovať transparentné informácie:

  • Jedným z našich cieľov do roku 2025 je zabezpečiť 100 % transparentnosť a vysledovateľnosť pôvodu palmového oleja a oleja z palmových jadier.
  • V roku 2023 sa nám podarilo udržať mieru sledovateľnosti na úrovni 89 % až po fázu mletia a zvýšiť ju na 52 % až po plantáž v rámci prieskumu o transparentnosti našich dodávateľských reťazcov pre ingrediencie na báze palmového oleja.
  • Snažíme sa merať udržateľnú transformáciu nášho produktového portfólia. Naša obchodná jednotka Adhesive Technologies zverejnila auditované výsledky v roku 2023, ktoré hodnotia udržateľnosť jej produktového portfólia. Náš obchodný sektor Henkel Consumer Brands pracuje na podobnom procese na hodnotenie portfólia v oblasti spotrebného tovaru.
  • V roku 2023 sme dosiahli vynikajúce výsledky v hodnoteniach ESG, vrátane hodnotení Sustainalytics a EcoVadis, kde spoločnosť Henkel patrí medzi 1 % najlepšie hodnotených spoločností.

Spolupráca

V spolupráci s našimi partnermi posilňovať prínosy trvalo udržateľného rozvoja, ktorý prispeje k zodpovednému prístupu v rámci dodávateľských reťazcov:

  • Našou neustálou ambíciou je 100 % zodpovedné získavanie surovín spolu s našimi partnermi. Približne 97 percent nášho nákupného objemu v oblastiach obalov, surovín a zmluvných výrobcov je pokrytých naším procesom zodpovedného získavania surovín.
  • Ako zakladajúci člen iniciatívy "Together for Sustainability" (TfS) spoločnosť Henkel prispela k vývoju usmernení pre produktovú uhlíkovú stopu (PCF), ktoré umožňujú dodávateľom a spoločnostiam spoločné kalkulovanie ich uhlíkovej stopy, čím prispievajú k dekarbonizácii chemického priemyslu. V roku 2023 iniciatíva TfS spustila pilotný projekt IT platformy, ktorá umožňuje zdieľanie upstreamových uhlíkových stôp.

*S výnimkou produktov, u ktorých môžu ich zvyšky negatívne ovplyvniť recyklovateľnosť ich obalov alebo znečistiť toky recyklovaných materiálov.

Servis a podpora

Zuzana_Kanuchova_mod
Zuzana Kaňuchová Henkel Slovensko
Henkel ČR
Henkel Magyarország 
Riaditeľka Korportánej komunikácie CEE zuzana.kanuchova@henkel.com Stiahnuť vizitku Pridať do mojej zbierky

Tlačová správa

Tlačové správy a publikácie