Discover the brands and technologies from our business units Adhesive Technologies and Consumer Brands.
Udržateľnosť
V spoločnosti Henkel už desaťročia chápeme a presadzujeme trvalú udržateľnosť ako neoddeliteľnú súčasť našej firemnej kultúry. Ako líder v oblasti udržateľnosti sa usilujeme prinášať nové riešenia pre trvalo udržateľný rozvoj a zároveň rozvíjať naše podnikanie zodpovedným spôsobom a zvýšiť hospodársky úspech. Toto predsavzatie sa týka všetkých činností spoločnosti v rámci celého hodnotového reťazca.
Stratégia trvalej udržateľnosti spoločnosti Henkel je priamym odrazom jej záväzku, ktorým je podporovať „Zmysluplný rast“. Sme odhodlaní vyvárať väčšie hodnoty pre našich akcionárov, zodpovedne a úspešne rozvíjať naše podnikanie a pritom sa opierať o našu pozíciu lídra v podpore a presadzovaní trvalej udržateľnosti. Naša nová stratégia trvalej udržateľnosti sa zameriava na plnenie ambicióznych cieľov prostredníctvom konkrétnych opatrení a projektov, ktoré prinášajú praktické výsledky. V novej rámcovej stratégii pod názvom 2030+ Sustainability Ambition Framework sme predstavili svoje nové dlhodobé ambiciózne ciele, ktoré sa sústreďujú na tri konkrétne oblasti – Regenerujúca planéta, Prosperujúce komunity a Dôveryhodný partner, ktoré by mali prispievať k ďalšiemu pokroku v oblasti trvalej udržateľnosti.
Aktívny prínos k ochrane klímy: Klimatická pozitivita
Sme na ceste smerom k environmentálnej transformácii modelu nášho podnikania. Aby sme tento cieľ dosiahli, plánujeme transformovať svoje procesy, produkty a využívanie surovín tak, aby sme prispeli k budovaniu klimaticky neutrálnej budúcnosti, v ktorej sa zdroje využívajú efektívnym spôsobom. Svoje úsilie zameriavame na opatrenia na znižovanie vplyvov zmeny klímy, na fungujúce obehové hospodárstvo a ochranu životného prostredia a biodiverzity.
Dekarbonizovať naše prevádzky a spotrebu surovín, aby bolo naše podnikanie klimaticky neutrálne.
Rozvíjať obehové hospodárstvo prostredníctvom našich produktov, obalov a technológií.
Naše ambície a ciele v oblasti obalov
Ku koncu roka 2022 bolo už 87 % obalov spoločnosti Henkel recyklovateľných alebo opätovne použiteľných*. Celosvetový podiel recyklovaných plastov v obaloch spotrebných výrobkov spoločnosti Henkel predstavoval 16 %.
Udržateľnosť v oblasti obalov a obalových materiálov je možné dosiahnuť len spoluprácou všetkých spoločností v rámci celého hodnotového dodávateľsko-odberateľského reťazca. Preto sa v spoločnosti Henkel zapájame do rôznych partnerstiev a medziodvetvových iniciatív. Tu je niekoľko príkladov:
Chrániť a obnovovať biodiverzitu s dôrazom na lesy, pôdu a vodu a zabezpečiť zodpovedné nakladanie s obnoviteľnými zdrojmi:
Robíme všetko pre to, aby sme ľuďom zlepšili život. Je našou spoločenskou povinnosťou podporovať rovnosť príležitostí, posilňovať rozmanitosť a presadzovať dodržiavanie ľudských práv. Zamestnancom ponúkame možnosti celoživotného vzdelávania a atraktívne a zdravé pracovné prostredie. Podporujeme spoločenský pokrok a prístup k vzdelaniu na celom svete a pomáhame v krízových situáciách.
Posilňovať rozmanitosť, rovnosť a inklúziu, chrániť ľudské práva a zlepšovať život ľudí:
Podporovať celoživotné vzdelávanie a motivovať ľudí k aktívnemu prístupu k dlhodobej udržateľnosti.
Starať sa o zdravie a blahobyt našich zamestnancov, partnerov a spotrebiteľov a prostredníctvom našich značiek prispievať k spoločenskému rozvoju:
Vychádzame z našej hodnotovo orientovanej firemnej kultúry a vedeckých a technologických poznatkov, aby sme posilnili naše výsledky a zároveň si zachovali svoju integritu. Našim zákazníkom a spotrebiteľom prinášame bezpečné a špičkové produkty a technologické riešenia. Trvalá udržateľnosť je pevne integrovaná v našom portfóliu a podnikových procesoch a našim partnerom predkladáme transparentné informácie.
Ponúkať zákazníkom a spotrebiteľom výkonné a bezpečné produkty ako základ nášho podnikateľského úspechu:
Integrovať udržateľnosť do riadenia nášho podnikania a poskytovať transparentné informácie:
V spolupráci s našimi partnermi posilňovať prínosy trvalo udržateľného rozvoja, ktorý prispeje k zodpovednému prístupu v rámci dodávateľských reťazcov:
*S výnimkou produktov, u ktorých môžu ich zvyšky negatívne ovplyvniť recyklovateľnosť ich obalov alebo znečistiť toky recyklovaných materiálov.
Video
Servis a podpora
Ďalšie informácie
Tlačová správa