Discover the brands and technologies from our business units Adhesive Technologies and Consumer Brands.
31. 7. 2020 Düsseldorf / Německo
Spoločnosť Henkel podpísala dohodu s firmou Invincible Brands Holding so sídlom v Berlíne na účely akvizície 75 % podielu na obchodných činnostiach, ktoré pozostávajú z troch rýchlorastúcich prémiových značiek v oblasti priameho predaja spotrebiteľovi (D2C): HelloBody, Banana Beauty a Mermaid+Me. Prostredníctvom tejto transakcie Henkel výrazne posilní marketingové aktivity pri uvádzaní produktov na trh (tzv. go-to-market) v segmente D2C v rámci svojej divízie Beauty Care a obohatí oblasti, ako napr. výkonnostný marketing, analytika a rýchle inovácie, o značné digitálne kapacity.
Transakcia zahŕňa tri atraktívne značky HelloBody, Banana Beauty a Mermaid+Me, ktoré sa predávajú najmä v Európe. Uvedené značky ponúkajú prémiové kozmetické produkty a podporujú silnejúci trend udržateľnej a ekologickej kozmetiky. HelloBody sa zameriava na starostlivosť o pleť, telo a vlasy, pričom produkty Mermaid+Me sú určené na starostlivosť o vlasy. Banana Beauty pôsobí v oblasti dekoratívnej kozmetiky, ako sú napr. rúže na pery alebo ceruzky na oči.
Počas uplynulých dvanástich mesiacov do júna 2020 tieto tri značky priniesli celkový obrat zhruba 100 mil. eur a zamestnávali približne 180 zamestnancov vrátane skúsených pracovníkov inkubátora, ktorý dlhodobo dosahuje výborné výsledky pri zavádzaní nových značiek v segmente D2C.
Uvedené tri značky pre segment D2C majú viac než 1,5 milióna aktívnych spotrebiteľov a výrazne posilnia činnosti divízie Henkel Beauty Care v digitálnej oblasti.
Zostávajúci 25 % podiel na tejto obchodnej činnosti si ponechávajú zakladatelia spoločnosti Invincible Brands Holding – Bjoern Keune a Gennadi Tschernow – a správca fondu súkromného kapitálu capital D. Zakladatelia a súčasný manažment zostanú v spoločnosti pôsobiť aj naďalej, aby mohli pokračovať v rozvíjaní existujúcich a budovaní nových obchodných činností.
„Ako súčasť nášho strategického rámca zmysluplného rastu sa usilujeme o akvizície s pridanou hodnotou, ktoré posilnia naše obchodné činnosti. Táto dohoda je dôkazom toho, ako konzistentne realizujeme našu stratégiu. Je takisto v súlade s naším cieľom posilňovať našu konkurenčnú výhodu v oblasti digitalizácie rozširovaním našich aktivít v segmente priameho predaja spotrebiteľovi,“ povedal predseda predstavenstva spoločnosti Henkel Carsten Knobel.
„Touto akvizíciou obohatíme naše portfólio o rýchlorastúce prémiové značky v atraktívnych kategóriách. Na základe priamej interakcie so spotrebiteľmi získame cenné poznatky, ktoré nám umožnia zavádzať zmysluplné inovácie do všetkých maloobchodných aktivít,“ povedal Jens-Martin Schwärzler, výkonný viceprezident zodpovedný za obchodnú činnosť divízie Beauty Care v spoločnosti Henkel.
„Chcel by som poďakovať celému nášmu tímu v Invincible Brands vrátane spoločnosti capital D za naplnenie plánu fenomenálneho rastu počas uplynulých dvoch rokov. So spoločnosťou Henkel máme teraz skvelú príležitosť pokračovať v ďalšom rozvoji. Naše schopnosti v oblastiach priameho predaja spotrebiteľovi a marketingu v sociálnych médiách v kombinácii s výskumom a vývojom spoločnosti Henkel, ako aj s jej znalosťou produktov a globálnymi aktivitami, sú receptom na víťazstvo. Veľmi sa teším na prácu s tímom v spoločnosti Henkel,“ povedal Bjoern Keune, spoluzakladateľ spoločnosti Invincible Brands.
Stephan Lobmeyr, spoluzakladateľ spoločnosti capital D, dodal: „Pred dvoma rokmi sme spoznali prelomový charakter a silu obchodného modelu spoločnosti Invincible Brands ako priekopníckeho inkubátora v oblasti marketingu na sociálnych sieťach a obchodných značiek najvyššej kvality. Bjoern, Gennadi a ich tím si získali našu podporu, ktorá im umožnila ďalej rásť a dobyť tento rodiaci sa trh, a sme naozaj radi, že investícia spoločnosti Henkel potvrdzuje silu týchto značiek, ako aj samotnej koncepcie, a tiež že môžeme byť naďalej súčasťou týchto aktivít po boku spoločnosti Henkel.“
Na dohodu sa vzťahujú obvyklé podmienky uzatvárania zmlúv vrátane súhlasov regulačných orgánov.
Invincible Brands je platforma zameraná na vytváranie značiek pre priamy predaj spotrebiteľom (direct-to-consumer), ktorá je priekopníkom v oblasti inovatívneho a dátovo orientovaného výkonnostného marketingu a marketingu v sociálnych médiách v Európe. Založili ju Bjoern Keune a Gennadi Tschernow v Berlíne v novembri 2015. Invincible Brands uplatňuje vysoko diferencovaný prístup k marketingu a zrýchlený proces inovácie produktov s využitím hlbokých znalostí o spotrebiteľoch, ktoré získava z miliónov týždenných interakcií s klientmi a influencermi, ako aj vďaka svojim 250 zamestnancom v rámci všetkých značiek.
www.invinciblebrands.com
capital D je správca fondu súkromného kapitálu ďalšej generácie, ktorý sa zameriava na prevratné stredné firmy po celej Európe. capital D investuje v oblastiach, kde sa pretínajú makroekonomické, technologické a behaviorálne trendy, t. j. do podnikov, ktoré budú v rámci prelomovej ekonomiky úspešné. capital D dopĺňa tradičnú investičnú optiku o zmysel existencie a agilitu, pričom verí, že spoločnosti, ktoré spĺňajú tieto charakteristiky, budú lepšie pripravené uspieť. Vďaka ekosystému expertov na digitalizáciu, inovácie a udržateľnosť, ktorý vytvára jedinečné investičné príležitosti, má capital D má jasno v tom, čo „prinesie budúcnosť“.
www.capitalD.com
Tento dokument obsahuje výhľadové stanoviská opierajúce sa o aktuálne odhady a predpoklady vypracované manažmentom spoločnosti Henkel AG & Co. KGaA. Stanoviská týkajúce sa budúceho vývoja charakterizuje použitie takých slovných zvratov ako „očakávať“, „zamýšľať“, „plánovať“, „predpokladať“, „domnievať sa“, „odhadovať“ a podobných výrazov. Takéto stanoviská nie je možné chápať ako zaručujúce akýmkoľvek spôsobom, že dané predikcie sú presné. Budúca výkonnosť ako aj reálne dosiahnuté výsledky spoločnosti Henkel AG & Co. KGaA a jej sesterských spoločností závisia od celého radu rizikových faktorov a neistôt, a preto sa môžu podstatne odkláňať od výhľadových stanovísk. Na mnohé z nich spoločnosť Henkel nemá priamy dosah a vopred ich nie je možné presne odhadnúť, ako napríklad, aké bude ekonomické prostredie v budúcnosti a aké budú kroky konkurentov a iných subjektov pôsobiacich na trhu. Spoločnosť Henkel nemá v úmysle a ani neprijme kroky na účely aktualizácie týchto stanovísk.
Tento dokument obsahuje doplňujúce finančné ukazovatele, ktoré nie sú jednoznačne definované v platnom rámci finančného výkazníctva, ktoré predstavujú alebo môžu predstavovať alternatívne ukazovatele finančnej výkonnosti. Tieto doplňujúce finančné ukazovatele by sa nemali vykladať osobitne alebo ako alternatívne ukazovatele k ukazovateľom čistých aktív a finančných pozícií spoločnosti Henkel alebo k výsledkom podnikania, ktoré sú v súlade s platným rámcom finančného výkazníctva prezentované v konsolidovanej účtovnej závierke spoločnosti. Iné spoločnosti, ktoré vykazujú alebo uvádzajú alternatívne ukazovatele výkonnosti s podobnými názvami, môžu počítať ich hodnoty odlišne.
Tento dokument slúži výlučne na informačné účely a nepredstavuje investičnú radu ani ponuku na predaj alebo kúpu akýchkoľvek cenných papierov.
Ďalšie informácie