14. 12. 2020  Düsseldorf / Nemecko

Zrýchlenie inovácií a nové príležitosti na ďalší rast

Spoločnosť Henkel posilňuje inovácie a nové obchodné príležitosti

Na zrýchlenie inovácií a vývoj nových biznis modelov spotrebiteľské obchodné divízie spoločnosti Henkel Beauty Care a Laundry & Home Care vytvorili vlastné kreatívne centrum a tímy, v ktorých sa spájajú agilné pracovné postupy s veľkosťou a poznatkami globálnej spoločnosti.

Ich cieľom je predvídať budúce trendy, identifikovať nové biznis modely a služby a navrhovať produkty s cieľom využiť ďalšie príležitosti na rast a neustále rozširovať podnikateľské a obchodné aktivity spoločnosti. Kľúčovými prioritami sú rýchlosť a agilita. Kreatívne tímy preto fungujú ako „podnikatelia v rámci spoločnosti“ a úzko spolupracujú s internými aj externými partnermi. Nezávislé a rýchle procesy v spojení s globálnymi zdrojmi spoločnosti Henkel im umožňujú vyvíjať úspešné stratégie rozvoja značiek a predaja.

„Fritz Beauty Lab“

Posilňuje sa konkurenčné a disruptívne prostredie na našich trhoch a výrazne sa zvyšuje rýchlosť inovácií. Aby sme túto novú realitu zachytili, musíme predvídať trendy skôr, než začnú byť „in“, identifikovať nové biznis modely skôr, než sa stanú skutočnosťou, a zrýchliť inovácie. Preto sme vytvorili vlastný inkubátor pod názvom „Fritz Beauty Lab“,” hovorí Jens-Martin Schwärzler, výkonný viceprezident divízie Beauty Care.

„Fritz Beauty Lab“, pomenovaný po zakladateľovi spoločnosti Henkel Fritzovi Henkelovi, má za cieľ identifikovať atraktívne špecifické trhové segmenty s potenciálom ďalšieho rastu pre existujúce značky či vyhľadávať medzery na trhu, ktoré by bolo možné vyplniť novými značkami. Inovatívny prístup kreatívneho tímu sa inšpiruje trendmi, potrebami spotrebiteľov a trhovými poznatkami, aby vytváral koncepty, ktoré je možné rýchlo prototypovať a testovať priamo v trhovom prostredí. S využitím potenciálu online obchodu a platforiem budú nové produkty ponúkané priamo našim spotrebiteľom, čím dochádza k zrýchleniu celého procesu validácie. Ak sa nový produkt osvedčí, bude uvedený na širší trh s cieľom určiť jeho budúci rastový potenciál.  

Love Nature – inovácie s holistickým prístupom k udržateľnosti

Love Nature GmbH je novým kreatívnym a inovačným centrom divízie Laundry & Home Care pre oblasť trvalej udržateľnosti. Bude sa zameriavať predovšetkým na udržateľné riešenia v segmente pracích a čistiacich prostriedkov, ale aj na nové technológie a biznis modely, ktoré si nájdu širšie uplatnenie. „Udržateľnosť je hlavnými pilierom našej inovačnej stratégie. Love Nature je ďalším krokom vo vývoji inovácií na základe holistického prístupu k trvalej udržateľnosti, ktoré zjednodušia ekologické rozhodovanie všetkých našich zákazníkov,“ hovorí Bruno Piacenza, výkonný viceprezident divízie Laundry & Home Care. „Technológie a nároky našich spotrebiteľov sa menia nevídaným tempom. Vďaka novému kreatívnemu centru dokážeme v praxi overiť inovatívne a niekedy až odvážne riešenia a zároveň zrýchliť vývoj nových škálovateľných biznis modelov a holistických konceptov v oblasti udržateľnosti.

S cieľom skrátiť čas uvedenia udržateľných inovácií na trh spolupracuje tím Love Nature so spotrebiteľmi aj influencermi a odborníkmi na trvalú udržateľnosť a len nedávno oznámil uvedenie prvej značky: Značka Love Nature prináša širokú ponuku prostriedkov na pranie, umývanie riadu a čistenie. Produkty sú vyrobené z materiálov rastlinného pôvodu a certifikované renomovanými ekologickými značkami ako EU Ecolabel alebo ECARF. Ich zloženie obsahuje veľké množstvo prírodných látok a sú dostupné v úsporných a udržateľných obaloch vyrobených z recyklovaných plastov. Vo vybraných nemeckých predajniach je dokonca možné produkty Love Nature opätovne naplniť.

Inovácie ako hlavný zdroj konkurencieschopnosti

Nové kreatívne centrum a inovačný tím divízií Laundry & Home Care a Beauty Care sú v plnom súlade so strategickým rámcom spoločnosti Henkel, ktorý presadzuje inovácie s pozitívnym vplyvom, podporené zvýšenými investíciami, ako hlavný zdroj zvyšovania konkurencieschopnosti. Súčasťou tohto snaženia je posilnenie inovačného prístupu napríklad zvýšeným využívaním digitálnych nástrojov a dát na rýchlejší a lepší prístup k informáciám a potenciálu otvorených inovácií a ideového crowdsourcingu. Inovácie a značky budú konzistentne podporované investíciami v kľúčových kategóriách a regiónoch. Spoločnosť Henkel preto zvýši investície do rastu v oblasti reklamy, digitalizácie a IT o 350 miliónov eur v porovnaní s rokom 2018.

Tlačové správy (158,32 KB)

Henkel Beauty Care’s “Fritz Beauty Lab” identifies trends and new business models.

Love Nature GmbH is Henkel Laundry & Home Care’s new sustainability idea factory, developing new business innovation.

The new brand “Love Nature” was launched in Germany in September 2020.

Henkel Beauty Care implements ideas and concepts in the so-called "Content Factory".

Zuzana Kaňuchová Henkel Slovensko
Henkel ČR
Henkel Magyarország 
Riaditeľka Korportánej komunikácie CEE zuzana.kanuchova@henkel.com Stiahnuť vizitku Pridať do mojej zbierky