Discover the brands and technologies from our business units Adhesive Technologies and Consumer Brands.
26. 1. 2021 Düsseldorf / Amsterdam
Spoločnosť Henkel už po 14. krát odmeňovala svojich najlepších dodávateľov za ich mimoriadny prínos pre odvetvie v roku 2020. Podujatie sa konalo 25. januára za prítomnosti viac než 300 registrovaných účastníkov – avšak tentokrát výlučne vo virtuálnej podobe. Partneri spoločnosti Henkel boli odmenení v piatich kategóriách. Ocenenie za udržateľnosť („Sustainability Award“) získala od divízie Beauty Care spoločnosť Evonik. Kým divízia Beauty Care ocenila za najlepšiu inováciu (“Best Innovation Contributor”) spoločnosť Innospec, v tej istej kategórii poctila divízia Laundry & Home Care svojím uznaním spoločnosť Novozymes. Ocenenie pre najvýkonnejšieho dodávateľa (“Best Supply Performance”) si odniesla spoločnosť BASF.
Zástupcov viac než 30 veľkých dodávateľov privítal Bertrand Conquéret, ktorý pracuje v spoločnosti Henkel na pozíciách President Global Supply Chain a Senior Vice President Purchasing. Slávnostne otvoril podujatie stručným zhodnotením roka 2020 a účastníkom zároveň načrtol novinky v stratégii cieľavedomého rastu spoločnosti Henkel.
Ocenenie za udržateľnosť získala od divízie Beauty Care spoločnosť Evonik za prvú biologickú povrchovo aktívnu látku, ktorá sa dostala do produktov spoločnosti Henkel vďaka jej presvedčivým vlastnostiam z hľadiska penivosti, jemnosti aj estetickosti. „Chcel by som poďakovať spoločnosti Evonik za ich dlhoročné snahy o vývoj vysokoúčinných, širokospektrálnych biosurfaktantov,“ povedal Frank Meyer, Corporate Vice President R&D Beauty Care. „Tieto výsledky nám pomáhajú hmatateľne napĺňať naše ambície z hľadiska udržateľnosti aj výkonnosti.“
Arndt Scheidgen, ktorý v spoločnosti Henkel pracuje na pozícii Global Head of Regulatory R&D Laundry & Home Care, ocenil spoločnosť Stepan za prínos v podobe nového vegánskeho zmäkčovadla: „Tento materiál je použitý v našom novom rade produktov Vernel Naturals. Keďže je zložka vyrobená z obnoviteľných európskych rastlinných olejov, zapadá presne do našej stratégie udržateľnosti a reflektuje naše snahy znížiť environmentálny dopad našich produktov.“
Druhú cenu v kategórii udržateľnosti získala od divízie Beauty Care spoločnosť Dow za spoluprácu na 100 % biologicky rozložiteľných produktoch. Firma AMA Herbal Laboratories zasa získala ocenenie za podporu uvedenia nového radu 100 % biofarieb na vlasy pod značkou Vègètal.
Od divízie Laundry & Home Care dostali druhú cenu hneď dvaja dodávatelia za suroviny na prírodnom základe: BASF za podporu radu produktov Love Nature v Európe a Solvay za surfaktant z biozložiek v pracom prostriedku all Free Clear Pure na severoamerickom trhu.
Počas slávnostného odovzdávania cien hovoril Rik Strubel, ktorý pracuje pre divíziu Beauty Care ako Chief Marketing Officer, o najnovšom trende tuhých produktov v oblasti starostlivosti o telo a vlasy. Ocenenie „Best Innovation Contributor Beauty Care 2020“ odovzdal za významný prínos a kreatívnu podporu spoločnosti Innospec, lebo sa zaslúžila o to, že sa spoločnosti Henkel podarilo v rekordnom čase dostať na trh dôležitú receptúru vo forme šampónového prášku. Druhú priečku obsadili hneď dve firmy – Evonik za materiál s prírodným certifikátom COSMOS použitý v inovovaných produktoch značky Nature Box a CFF za celulózové vlákna do vlasového zahusťovača, ktoré dodajú vlasom vynikajúcu štruktúru.
„Vďaka svetovej novinke v podobe unikátnej technológie na báze enzýmov prebieha reštart celého radu špičkových prémiových pracích prostriedkov vrátane štvorkomorových pracích kapsúl Persil Discs. Spoločnosti Novozymes a Henkel spolupracujú na tejto technológii už šesť rokov,“ povedala Ana Mota, ktorá pracuje pre divíziu Laundry & Home Care ako Corporate Vice President Marketing Leading Premium Brands. Spoločnosť BASF získala pochvalu napriek umiestneniu na druhej priečke, pretože vyvinula novú vysokovýkonnú zložku, ktorá umožňuje výrobu nových, kompaktnejších jednorazových receptúr so skvelými účinkami. Za obsadenie druhej priečky získala ocenenie aj spoločnosť Solvay – za technológiu, ktorá poskytuje 24-hodinovú hygienickú ochranu a čistiacemu prostriedku Bref z dielne spoločnosti Henkel unikátne výhody.
Kľúčovými faktormi vynikajúceho výkonu dodávateľa sú aj skvelý prevádzkový manažment a špičkové služby v kombinácii s kontinuálnym napredovaním v oblasti rizikového manažmentu a udržateľnosti. „Spoločnosť BASF v roku 2020 excelovala nielen vďaka špičkovým dodávkam, ale aj skvelej podpore vo viacerých situáciách, v ktorých účinkovala vyššia moc,“ povedal Kemal Kavasoglu, Corporate Director Global Purchasing z divízie Laundry & Home Care. V pätách víťaza nasleduje Evonik so svojou svižnou podporou v oblasti manažmentu rizík počas kritických situácií na trhu a dodávkou viečok v rámci krajín EU a IMEA, ale aj spoločnosť Innospec, ktorá si zaslúži pochvalu za jej snahy v zabezpečovaní dodávky kritických materiálov pre dezinfekčné WC bloky počas prebiehajúcich zmien vo výrobe.
Na podujatí vystúpili aj traja členovia predstavenstva spoločnosti Henkel: Bruno Piacenza, ktorý je zodpovedný za Laundry & Home Care, sa podelil o svoj pohľad na udržateľnosť; Jens-Martin Schwärzler, ktorý je zodpovedný za Beauty Care, hovoril o inováciách; a finančný riaditeľ Marco Swoboda sa vo svojom príhovore zameral na sourcing a digitalizáciu.
Bertrand Conquéret poďakoval všetkým dodávateľom za ich nesmiernu oddanosť a podporu vo výnimočných časoch. Spomenul aj novú sourcingovú agendu spoločnosti Henkel, ktorá je na 100 % postavená na princípoch zodpovednosti, a požiadal partnerov o pomoc v ďalšom rozvoji príkladných ambícií spoločnosti Henkel vo sfére udržateľnosti: „Udržateľnosť je v srdci našej stratégie cieľavedomého rastu. Je to apel na vedenie spoločnosti, ktorý stojí a padá na našom spoločnom záväzku vziať do rúk zodpovednosť a dosiahnuť v roku 2021 reálny pokrok. Vedúce postavenie vo sfére udržateľnosti – presne to je naša spoločná agenda.“