6. 10. 2022  Düsseldorf / Nemecko

SalonLab&Me prináša digitálnu a osobnú zákaznícku skúsenosť v jednom

Henkel prichádza s prvou značkou hyperpersonalizovanej profesionálnej vlasovej kozmetiky

Uvedením novej značky SalonLab&Me vlasovej kozmetiky Schwarzkopf Professional spoločnosť Henkel posúva súčasný megatrend personalizácie na novú úroveň, ktorá spája odborné kadernícke skúsenosti s digitálnou zákazníckou skúsenosťou. Zákazníčky kaderníckych salónov majú teraz možnosť získať hyperpersonalizované vlasové poradenstvo podľa typu svojich vlasov a kaderníctva si môžu vyskúšať nový biznis model. Nová produktová línia vlasovej kozmetiky je dostupná prostredníctvom exkluzívneho kaderníckeho online obchodu, ktorý je súčasťou rozrastajúceho sa  portfólia digitálnych inovácií spoločnosti Henkel.

Konzultácie a poradenstvo o všetkých hypepersonalizovaných produktoch sú založené na profesionálnej analýze vlasov, ktorú pomocou aplikácie SalonLab Smart Analyzer urobí kaderníčka pre každú zákazníčku individuálne.

Spoločnosti Henkel sa tak podarilo spojiť profesionálne osobné poradenstvo v kaderníctve s pohodlím online nákupu do nového biznis modelu, ktorý prepája podnikateľov a zákazníkov (B2B2C).

„Spustenie tohto priekopníckeho projektu, ktorý spája neoceniteľné skúsenosti vlasových profesionálov so špičkovými digitálnymi inováciami, je skutočne vzrušujúce. V značke SalonLab&Me sme vytvorili jedinečné prepojenie medzi fyzickým a digitálnym svetom, v rámci ktorého kaderníctva a ich klientky získajú to najlepšie z oboch, a vdýchli sme život novému obchodnému modelu: B2B2C,“ hovorí Friederika Murschenhofer, riaditeľka digitálnych inovácií v divízii Henkel Beauty Care. „Neprinášame len hyperpersonalizovaný produkt, ale korešpondujúcu digitálnu skúsenosť vrátane prístupu k online účtu SalonLab&Me, prostredníctvom ktorého si zákazníčky môžu kúpiť personalizované výrobky, ktoré vyhovujú ich individuálnym potrebám a predstavám.“

S využitím dátovej analýzy a inovácií sa divízii Henkel Beauty Care spoločne s digitálnou divíziou Henkel dx podarilo vyvinúť nový obchodný koncept, ktorý spoločnosti umožnil uviesť na trhu jej prvú B2B2C značku profesionálnej vlasovej kozmetiky SalonLab&Me. Nový produktový rad umožňuje kaderníctvam a ich zákazníčkam preskúmať možnosti hyperpersonalizovanej profesionálnej starostlivosti o vlasy a partnerským kaderníctvam zároveň otvára dvere do budúcnosti predaja vlasovej kozmetiky.

„SalonLab&Me je ďalším logickým krokom, ktorý nadväzuje na úspech našej aplikácie SalonLab&Smart Analyzer. Na základe pozitívnych ohlasov od kaderníckych profesionálov aj spotrebiteľov sme si rýchlo uvedomili, že nastal čas posunúť personalizovanú starostlivosť o vlasy na vyššiu úroveň. V SalonLab&Me sa nám podarilo vytvoriť značku, ktorá prináša inovácie nielen v segmente personalizovanej starostlivosti o vlasy, ale vďaka svojmu jedinečnému biznis modelu aj do celého odvetvia,“ hovorí Stuart Hamid, generálny manažér Henkel Beauty Care Professional pre Nemecko, Rakúsko a Švajčiarsko. „Našim zákazníčkam ponúkame hyperpersonalizovanú profesionálnu starostlivosť o vlasy a zároveň podporujeme kaderníctva, aby preskúmali možnosti novej vzrušujúcej a jedinečnej podnikateľskej príležitosti.“

Analytický nástroj SalonLab Smart Analyzer vznikol pod vedením vedcov a odborníkov z divízie Henkel Beauty Care, ktorí pri jeho vývoji využili 120 rokov skúseností, výskumu a spotrebiteľských informácií v oblasti starostlivosti o vlasy a aplikáciu ďalej vyvíjajú v úzkej spolupráci s divíziou Henkel dx. SalonLab Smart Analyzer umožňuje kaderníčkam odporučiť výrobky a služby podľa typu vlasov konkrétnej zákazníčky, ktoré analyzuje až na molekulárnej úrovni. Špičkové riešenie, ktoré používa tzv. near-infrared technológiu (ktorá využíva vlnové žiarenie blízko infračerveného spektra), meria vnútornú kvalitu vlasov namiesto analýzy ich vonkajšieho vzhľadu. 

Nový obchodný model B2B2C

Okrem inovatívnych a vysokovýkonných produktov, SalonLab&Me prináša partnerským kaderníckym salónom exkluzívne nové riešenie v oblasti elektronického obchodu. Zákazníčky si môžu objednať výrobky SalonLab&Me prostredníctvom online obchodu exkluzívne prepojeným s kaderníctvom, ktoré analyzovalo ich vlasy. Tento salón zároveň získa províziu z každého nákupu, ktorý urobia, bez ohľadu na to, či si svoje výrobky objednajú priamo v kaderníctve alebo online z pohodlia svojho domova. Po prihlásení do online účtu na webovej stránke SalonLab&Me si zákazníčky navyše môžu zobraziť výsledky kvalitatívnej analýzy svojich vlasov a históriu nákupov, znovu si objednať produkty a prečítať si personalizované články s odbornými informáciami podľa typu svojich vlasov a vybraných produktov.

„Megatrendy personalizácie a inovácií s využitím dát sa rýchlo rozvíjajú, Henkel preto pokračuje v práci na nových produktoch, obchodných modeloch a nápadoch, ktorých výsledkom sú zmysluplná zákaznícka skúsenosť a inovácie pre našich zákazníkov a spotrebiteľov,“ hovorí vedúci digitalizácie a informatizácie v spoločnosti Henkel Michael Nilles. „Spustením značky SalonLab&Me posilňujeme svoje možnosti a kapacity v segmente D2C a spotrebiteľom prinášame pridanú hodnotu. Nová značka však prináša ešte viac. Vďaka využitiu našej digitálnej obchodnej platformy RAQN na posilnenie našej pozície v segmente profesionálnej starostlivosti o vlasy sme dokázali uviesť do života nový obchodný model a posunuli sme sa o krok bližšie k budúcnosti vlasovej kozmetiky.“

Ako to funguje

SalonLab&Me je prvý hyperpersonalizovaný rad vlasovej kozmetiky exkluzívne dostupnej v kaderníckych salónoch, ktorý spája pohodlie nákupu cez internet s holistickou zákazníckou skúsenosťou zákazníčok kaderníckych salónov, a to všetko v štyroch jednoduchých krokoch:

1. Analýza SalonLab v kaderníctve

  • Profesionálne zhodnotenie kvality vlasov v kaderníckom salóne je rozhodujúce pre výber vhodných personalizovaných produktov. Zákazníčka spolu s kaderníčkou vyplnia jednoduchý formulár priamo v aplikácii, v ktorom uvedú podrobné informácie o aktuálnom stave klientkiných vlasov.
  • Na základe týchto informácií kaderníčka následne pomocou nástroja SalonLab Smart Analyzer analyzuje vnútornú štruktúru vlasov a ich farbu.

2. Hyperpersonalizovaný produkt

  • Kaderníčka odporučí personalizovaný produkt v podobe balíčka výrobkov, ktoré zohľadňujú špecifické potreby a očakávania zákazníčky.

3. Prispôsobenie

  • Tieto výrobky je možné ďalej prispôsobiť uvedením mena zákazníčky a použitím vybranej farby na etiketách či pridaním jej obľúbenej vône.

4. Platba a registrácia

  • Zadanie objednávky je plne digitalizované: zákazníčka po registrácii dostane odkaz, pomocou ktorého si objedná svoje výrobky a získa prístup k osobnému online účtu na stránke SalonLab&Me.

Produkty

SalonLab&Me ponúka celý sortiment hyperpersonalizovaných balíčkov vlasovej kozmetiky prispôsobenej špecifickým požiadavkám zákazníčky, ktoré zodpovedajú jej typu vlasov a predstavám:

  • Šampón SalonLab&Me
  • Kondicionér SalonLab&Me (v spreji alebo ako krém)

Maska na vlasy SalonLab&Me (pigmentovaná alebo s intenzívnou starostlivosťou)


Tlačové správy (154,25 KB)

Nová značka SalonLab&Me spája odborné kadernícke skúsenosti s digitálnou zákazníckou skúsenosťou.

Konzultácie sú založené na profesionálnej analýze vlasov, ktorú pomocou aplikácie SalonLab Smart Analyzer urobí kaderníčka pre každú zákazníčku individuálne.

Zákazníčka spolu s kaderníčkou vyplnia jednoduchý formulár o aktuálnom stave a starostlivosti o vlasy klientky.

SalonLab&Me ponúka hyperpersonalizovaný balíčkek produktov, ktoré zohľadňujú špecifické potreby a očakávania zákazníčky.

Zuzana Kaňuchová Henkel Slovensko
Henkel ČR
Henkel Magyarország 
Riaditeľka Korportánej komunikácie CEE zuzana.kanuchova@henkel.com Stiahnuť vizitku Pridať do mojej zbierky