Discover the brands and technologies from our business units Adhesive Technologies and Consumer Brands.
6. 10. 2022 Düsseldorf / Nemecko
Uvedením novej značky SalonLab&Me vlasovej kozmetiky Schwarzkopf Professional spoločnosť Henkel posúva súčasný megatrend personalizácie na novú úroveň, ktorá spája odborné kadernícke skúsenosti s digitálnou zákazníckou skúsenosťou. Zákazníčky kaderníckych salónov majú teraz možnosť získať hyperpersonalizované vlasové poradenstvo podľa typu svojich vlasov a kaderníctva si môžu vyskúšať nový biznis model. Nová produktová línia vlasovej kozmetiky je dostupná prostredníctvom exkluzívneho kaderníckeho online obchodu, ktorý je súčasťou rozrastajúceho sa portfólia digitálnych inovácií spoločnosti Henkel.
Konzultácie a poradenstvo o všetkých hypepersonalizovaných produktoch sú založené na profesionálnej analýze vlasov, ktorú pomocou aplikácie SalonLab Smart Analyzer urobí kaderníčka pre každú zákazníčku individuálne.
Spoločnosti Henkel sa tak podarilo spojiť profesionálne osobné poradenstvo v kaderníctve s pohodlím online nákupu do nového biznis modelu, ktorý prepája podnikateľov a zákazníkov (B2B2C).
„Spustenie tohto priekopníckeho projektu, ktorý spája neoceniteľné skúsenosti vlasových profesionálov so špičkovými digitálnymi inováciami, je skutočne vzrušujúce. V značke SalonLab&Me sme vytvorili jedinečné prepojenie medzi fyzickým a digitálnym svetom, v rámci ktorého kaderníctva a ich klientky získajú to najlepšie z oboch, a vdýchli sme život novému obchodnému modelu: B2B2C,“ hovorí Friederika Murschenhofer, riaditeľka digitálnych inovácií v divízii Henkel Beauty Care. „Neprinášame len hyperpersonalizovaný produkt, ale korešpondujúcu digitálnu skúsenosť vrátane prístupu k online účtu SalonLab&Me, prostredníctvom ktorého si zákazníčky môžu kúpiť personalizované výrobky, ktoré vyhovujú ich individuálnym potrebám a predstavám.“
S využitím dátovej analýzy a inovácií sa divízii Henkel Beauty Care spoločne s digitálnou divíziou Henkel dx podarilo vyvinúť nový obchodný koncept, ktorý spoločnosti umožnil uviesť na trhu jej prvú B2B2C značku profesionálnej vlasovej kozmetiky SalonLab&Me. Nový produktový rad umožňuje kaderníctvam a ich zákazníčkam preskúmať možnosti hyperpersonalizovanej profesionálnej starostlivosti o vlasy a partnerským kaderníctvam zároveň otvára dvere do budúcnosti predaja vlasovej kozmetiky.
„SalonLab&Me je ďalším logickým krokom, ktorý nadväzuje na úspech našej aplikácie SalonLab&Smart Analyzer. Na základe pozitívnych ohlasov od kaderníckych profesionálov aj spotrebiteľov sme si rýchlo uvedomili, že nastal čas posunúť personalizovanú starostlivosť o vlasy na vyššiu úroveň. V SalonLab&Me sa nám podarilo vytvoriť značku, ktorá prináša inovácie nielen v segmente personalizovanej starostlivosti o vlasy, ale vďaka svojmu jedinečnému biznis modelu aj do celého odvetvia,“ hovorí Stuart Hamid, generálny manažér Henkel Beauty Care Professional pre Nemecko, Rakúsko a Švajčiarsko. „Našim zákazníčkam ponúkame hyperpersonalizovanú profesionálnu starostlivosť o vlasy a zároveň podporujeme kaderníctva, aby preskúmali možnosti novej vzrušujúcej a jedinečnej podnikateľskej príležitosti.“
Analytický nástroj SalonLab Smart Analyzer vznikol pod vedením vedcov a odborníkov z divízie Henkel Beauty Care, ktorí pri jeho vývoji využili 120 rokov skúseností, výskumu a spotrebiteľských informácií v oblasti starostlivosti o vlasy a aplikáciu ďalej vyvíjajú v úzkej spolupráci s divíziou Henkel dx. SalonLab Smart Analyzer umožňuje kaderníčkam odporučiť výrobky a služby podľa typu vlasov konkrétnej zákazníčky, ktoré analyzuje až na molekulárnej úrovni. Špičkové riešenie, ktoré používa tzv. near-infrared technológiu (ktorá využíva vlnové žiarenie blízko infračerveného spektra), meria vnútornú kvalitu vlasov namiesto analýzy ich vonkajšieho vzhľadu.
Okrem inovatívnych a vysokovýkonných produktov, SalonLab&Me prináša partnerským kaderníckym salónom exkluzívne nové riešenie v oblasti elektronického obchodu. Zákazníčky si môžu objednať výrobky SalonLab&Me prostredníctvom online obchodu exkluzívne prepojeným s kaderníctvom, ktoré analyzovalo ich vlasy. Tento salón zároveň získa províziu z každého nákupu, ktorý urobia, bez ohľadu na to, či si svoje výrobky objednajú priamo v kaderníctve alebo online z pohodlia svojho domova. Po prihlásení do online účtu na webovej stránke SalonLab&Me si zákazníčky navyše môžu zobraziť výsledky kvalitatívnej analýzy svojich vlasov a históriu nákupov, znovu si objednať produkty a prečítať si personalizované články s odbornými informáciami podľa typu svojich vlasov a vybraných produktov.
„Megatrendy personalizácie a inovácií s využitím dát sa rýchlo rozvíjajú, Henkel preto pokračuje v práci na nových produktoch, obchodných modeloch a nápadoch, ktorých výsledkom sú zmysluplná zákaznícka skúsenosť a inovácie pre našich zákazníkov a spotrebiteľov,“ hovorí vedúci digitalizácie a informatizácie v spoločnosti Henkel Michael Nilles. „Spustením značky SalonLab&Me posilňujeme svoje možnosti a kapacity v segmente D2C a spotrebiteľom prinášame pridanú hodnotu. Nová značka však prináša ešte viac. Vďaka využitiu našej digitálnej obchodnej platformy RAQN na posilnenie našej pozície v segmente profesionálnej starostlivosti o vlasy sme dokázali uviesť do života nový obchodný model a posunuli sme sa o krok bližšie k budúcnosti vlasovej kozmetiky.“
SalonLab&Me je prvý hyperpersonalizovaný rad vlasovej kozmetiky exkluzívne dostupnej v kaderníckych salónoch, ktorý spája pohodlie nákupu cez internet s holistickou zákazníckou skúsenosťou zákazníčok kaderníckych salónov, a to všetko v štyroch jednoduchých krokoch:
1. Analýza SalonLab v kaderníctve
2. Hyperpersonalizovaný produkt
3. Prispôsobenie
4. Platba a registrácia
SalonLab&Me ponúka celý sortiment hyperpersonalizovaných balíčkov vlasovej kozmetiky prispôsobenej špecifickým požiadavkám zákazníčky, ktoré zodpovedajú jej typu vlasov a predstavám:
Maska na vlasy SalonLab&Me (pigmentovaná alebo s intenzívnou starostlivosťou)
Ďalšie informácie