6. 10. 2022  Düsseldorf / Nemecko

SalonLab&Me prináša digitálnu a osobnú zákaznícku skúsenosť v jednom

Henkel prichádza s prvou značkou hyperpersonalizovanej profesionálnej vlasovej kozmetiky

Uvedením novej značky SalonLab&Me vlasovej kozmetiky Schwarzkopf Professional spoločnosť Henkel posúva súčasný megatrend personalizácie na novú úroveň, ktorá spája odborné kadernícke skúsenosti s digitálnou zákazníckou skúsenosťou. Zákazníčky kaderníckych salónov majú teraz možnosť získať hyperpersonalizované vlasové poradenstvo podľa typu svojich vlasov a kaderníctva si môžu vyskúšať nový biznis model. Nová produktová línia vlasovej kozmetiky je dostupná prostredníctvom exkluzívneho kaderníckeho online obchodu, ktorý je súčasťou rozrastajúceho sa  portfólia digitálnych inovácií spoločnosti Henkel.

Konzultácie a poradenstvo o všetkých hypepersonalizovaných produktoch sú založené na profesionálnej analýze vlasov, ktorú pomocou aplikácie SalonLab Smart Analyzer urobí kaderníčka pre každú zákazníčku individuálne.

Spoločnosti Henkel sa tak podarilo spojiť profesionálne osobné poradenstvo v kaderníctve s pohodlím online nákupu do nového biznis modelu, ktorý prepája podnikateľov a zákazníkov (B2B2C).

„Spustenie tohto priekopníckeho projektu, ktorý spája neoceniteľné skúsenosti vlasových profesionálov so špičkovými digitálnymi inováciami, je skutočne vzrušujúce. V značke SalonLab&Me sme vytvorili jedinečné prepojenie medzi fyzickým a digitálnym svetom, v rámci ktorého kaderníctva a ich klientky získajú to najlepšie z oboch, a vdýchli sme život novému obchodnému modelu: B2B2C,“ hovorí Friederika Murschenhofer, riaditeľka digitálnych inovácií v divízii Henkel Beauty Care. „Neprinášame len hyperpersonalizovaný produkt, ale korešpondujúcu digitálnu skúsenosť vrátane prístupu k online účtu SalonLab&Me, prostredníctvom ktorého si zákazníčky môžu kúpiť personalizované výrobky, ktoré vyhovujú ich individuálnym potrebám a predstavám.“

S využitím dátovej analýzy a inovácií sa divízii Henkel Beauty Care spoločne s digitálnou divíziou Henkel dx podarilo vyvinúť nový obchodný koncept, ktorý spoločnosti umožnil uviesť na trhu jej prvú B2B2C značku profesionálnej vlasovej kozmetiky SalonLab&Me. Nový produktový rad umožňuje kaderníctvam a ich zákazníčkam preskúmať možnosti hyperpersonalizovanej profesionálnej starostlivosti o vlasy a partnerským kaderníctvam zároveň otvára dvere do budúcnosti predaja vlasovej kozmetiky.

„SalonLab&Me je ďalším logickým krokom, ktorý nadväzuje na úspech našej aplikácie SalonLab&Smart Analyzer. Na základe pozitívnych ohlasov od kaderníckych profesionálov aj spotrebiteľov sme si rýchlo uvedomili, že nastal čas posunúť personalizovanú starostlivosť o vlasy na vyššiu úroveň. V SalonLab&Me sa nám podarilo vytvoriť značku, ktorá prináša inovácie nielen v segmente personalizovanej starostlivosti o vlasy, ale vďaka svojmu jedinečnému biznis modelu aj do celého odvetvia,“ hovorí Stuart Hamid, generálny manažér Henkel Beauty Care Professional pre Nemecko, Rakúsko a Švajčiarsko. „Našim zákazníčkam ponúkame hyperpersonalizovanú profesionálnu starostlivosť o vlasy a zároveň podporujeme kaderníctva, aby preskúmali možnosti novej vzrušujúcej a jedinečnej podnikateľskej príležitosti.“

Analytický nástroj SalonLab Smart Analyzer vznikol pod vedením vedcov a odborníkov z divízie Henkel Beauty Care, ktorí pri jeho vývoji využili 120 rokov skúseností, výskumu a spotrebiteľských informácií v oblasti starostlivosti o vlasy a aplikáciu ďalej vyvíjajú v úzkej spolupráci s divíziou Henkel dx. SalonLab Smart Analyzer umožňuje kaderníčkam odporučiť výrobky a služby podľa typu vlasov konkrétnej zákazníčky, ktoré analyzuje až na molekulárnej úrovni. Špičkové riešenie, ktoré používa tzv. near-infrared technológiu (ktorá využíva vlnové žiarenie blízko infračerveného spektra), meria vnútornú kvalitu vlasov namiesto analýzy ich vonkajšieho vzhľadu. 

Nový obchodný model B2B2C

Okrem inovatívnych a vysokovýkonných produktov, SalonLab&Me prináša partnerským kaderníckym salónom exkluzívne nové riešenie v oblasti elektronického obchodu. Zákazníčky si môžu objednať výrobky SalonLab&Me prostredníctvom online obchodu exkluzívne prepojeným s kaderníctvom, ktoré analyzovalo ich vlasy. Tento salón zároveň získa províziu z každého nákupu, ktorý urobia, bez ohľadu na to, či si svoje výrobky objednajú priamo v kaderníctve alebo online z pohodlia svojho domova. Po prihlásení do online účtu na webovej stránke SalonLab&Me si zákazníčky navyše môžu zobraziť výsledky kvalitatívnej analýzy svojich vlasov a históriu nákupov, znovu si objednať produkty a prečítať si personalizované články s odbornými informáciami podľa typu svojich vlasov a vybraných produktov.

„Megatrendy personalizácie a inovácií s využitím dát sa rýchlo rozvíjajú, Henkel preto pokračuje v práci na nových produktoch, obchodných modeloch a nápadoch, ktorých výsledkom sú zmysluplná zákaznícka skúsenosť a inovácie pre našich zákazníkov a spotrebiteľov,“ hovorí vedúci digitalizácie a informatizácie v spoločnosti Henkel Michael Nilles. „Spustením značky SalonLab&Me posilňujeme svoje možnosti a kapacity v segmente D2C a spotrebiteľom prinášame pridanú hodnotu. Nová značka však prináša ešte viac. Vďaka využitiu našej digitálnej obchodnej platformy RAQN na posilnenie našej pozície v segmente profesionálnej starostlivosti o vlasy sme dokázali uviesť do života nový obchodný model a posunuli sme sa o krok bližšie k budúcnosti vlasovej kozmetiky.“

Ako to funguje

SalonLab&Me je prvý hyperpersonalizovaný rad vlasovej kozmetiky exkluzívne dostupnej v kaderníckych salónoch, ktorý spája pohodlie nákupu cez internet s holistickou zákazníckou skúsenosťou zákazníčok kaderníckych salónov, a to všetko v štyroch jednoduchých krokoch:

1. Analýza SalonLab v kaderníctve

  • Profesionálne zhodnotenie kvality vlasov v kaderníckom salóne je rozhodujúce pre výber vhodných personalizovaných produktov. Zákazníčka spolu s kaderníčkou vyplnia jednoduchý formulár priamo v aplikácii, v ktorom uvedú podrobné informácie o aktuálnom stave klientkiných vlasov.
  • Na základe týchto informácií kaderníčka následne pomocou nástroja SalonLab Smart Analyzer analyzuje vnútornú štruktúru vlasov a ich farbu.

2. Hyperpersonalizovaný produkt

  • Kaderníčka odporučí personalizovaný produkt v podobe balíčka výrobkov, ktoré zohľadňujú špecifické potreby a očakávania zákazníčky.

3. Prispôsobenie

  • Tieto výrobky je možné ďalej prispôsobiť uvedením mena zákazníčky a použitím vybranej farby na etiketách či pridaním jej obľúbenej vône.

4. Platba a registrácia

  • Zadanie objednávky je plne digitalizované: zákazníčka po registrácii dostane odkaz, pomocou ktorého si objedná svoje výrobky a získa prístup k osobnému online účtu na stránke SalonLab&Me.

Produkty

SalonLab&Me ponúka celý sortiment hyperpersonalizovaných balíčkov vlasovej kozmetiky prispôsobenej špecifickým požiadavkám zákazníčky, ktoré zodpovedajú jej typu vlasov a predstavám:

  • Šampón SalonLab&Me
  • Kondicionér SalonLab&Me (v spreji alebo ako krém)

Maska na vlasy SalonLab&Me (pigmentovaná alebo s intenzívnou starostlivosťou)


Tlačové správy (154,25 KB)

The new brand SalonLab&Me combines in-salon hair consultation with an innovative and convenient online shopping experience.

The consultation for all hyper-personalized products is based on a professional hair analysis carried out by a hairdresser using the SalonLab Smart Analyzer.

Together with their client, the stylist fills out an online questionnaire detailing the current condition of their client’s hair and their personal hair care routine.  

SalonLab&Me offers hyper-personalized product packages designed for each hair type and the customer's individual goals.

Zuzana Kaňuchová Henkel Slovensko
Henkel ČR
Henkel Magyarország 
Riaditeľka Korportánej komunikácie CEE zuzana.kanuchova@henkel.com Stiahnuť vizitku Pridať do mojej zbierky