Discover the brands and technologies from our business units Adhesive Technologies and Consumer Brands.
6. 11. 2024 Düsseldorf / Nemecko
Obrat skupiny Henkel dosiahol v treťom štvrťroku 2024 celkovú hodnotu približne 5,5 miliardy eur. Uvedený výsledok zodpovedá organickému rastu obratu na úrovni 3,3 %, ku ktorému prispeli pozitívny cenový vývoj aj celkový pozitívny trend rastu objemu na úrovni skupiny. V nominálnom vyjadrení sa obrat v porovnaní s rovnakým štvrťrokom minulého roka zvýšil o 1,0 %.
„Aj v treťom štvrťroku sa nám darilo plniť naše ciele a pokračovať v úspešnom rozvoji spoločnosti Henkel. Svojim pokračujúcim organickým rastom k tomu prispeli obidve obchodné divízie. V treťom štvrťroku sa nám tiež podarilo dosiahnuť silné hrubé marže, vďaka čomu sme mohli pokračovať vo zvyšovaní investícií do našich podnikov a značiek. Upravená marža EBIT zaznamenala rovnako silný pozitívny vývoj. Uvedené skutočnosti potvrdzujú, že s našou agendou rastu sme na správnej ceste,“ povedal predseda predstavenstva spoločnosti Henkel Carsten Knobel.
„Sme presvedčení, že finančný rok 2024 bude pre spoločnosť Henkel ďalším úspešným rokom a že sa nám podarí dosiahnuť ciele v oblasti obratu a výnosov, ktoré sme v priebehu roka zvýšili. Preto sme dnes opätovne potvrdili náš výhľad na aktuálny finančný rok. Vzhľadom na silné výsledky, ktoré sme v tomto roku doposiaľ dosiahli, vidíme jednoznačnú príležitosť dosiahnuť horné úrovne predpokladaných výnosov na úrovni skupiny, a to tak v prípade upravenej marže EBIT, ako aj v prípade upraveného rastu výnosov na prioritnú akciu (EPS).“
Spoločnosť Henkel pokračovala aj v implementácii svojej strategickej agendy rastu. V uvedenej súvislosti spoločnosť posilňuje svoj záväzok v oblasti dlhodobej udržateľnosti. V rámci tohto procesu vypracovala spoločnosť Henkel cestovnú mapu na dosiahnutie nulových čistých emisií, ktorá obsahuje zvýšenie cieľov v oblasti znižovania emisií v rámci celého hodnotového reťazca.
„Všetci musíme prevziať zodpovednosť, aby sme pomohli obmedziť globálne otepľovanie na 1,5°C, ako stanovuje Parížska klimatická dohoda. Naša cestovná mapa, ktorú overila iniciatíva Science Based Targets Initiative, obsahuje opatrenia, ktorými chceme do roku 2045 dosiahnuť nulové čisté emisie skleníkových plynov. Na dosiahnutie uvedeného cieľa budeme implementovať množstvo opatrení v rámci celého hodnotového reťazca,“ vysvetlil Carsten Knobel.
Obchodná divízia Adhesive Technologies zaznamenala v treťom štvrťroku silný organický rast obratu, na ktorom sa podieľali všetky jej obchodné segmenty. Ku kladnému organickému rastu obratu divízie Consumer Brands prispeli predovšetkým globálne trhy s výrobkami vlasovej kozmetiky.
Obrat na úrovni skupiny sa v treťom štvrťroku 2024 nominálne zvýšil o 1,0 % na celkovú hodnotu 5 492 miliónov eur. Príspevok akvizícií a odpredajov k rastu obratu bol na úrovni 1,2 %. Naopak, kurzový vývoj mal na obrat negatívny vplyv vo výške -3,6 %. Organicky (t. j. po úprave o kurzové vplyvy a vplyvy akvizícií a odpredaja) sa obrat zvýšil o 3,3 %. K uvedenému rastu prispel pozitívny vývoj cien aj celkový pozitívny vývoj objemu predaja na úrovni skupiny.
Celkový obrat za prvých deväť mesiacov roku 2024 dosiahol 16 305 miliónov eur, čo predstavuje nominálny pokles o 0,4 %. Organicky však obrat vzrástol o 3,0 % vďaka pozitívnemu vývoju v oblasti cien aj objemu predaja.
K organickému rastu obratu v treťom štvrťroku prispeli trhy v Európe, v regióne Indie, Stredného východu a Afriky (IMEA), ázijsko-pacifickom regióne a v Latinskej Amerike. Na severoamerických trhoch zaznamenali obidve obchodné divízie negatívny vývoj organického obratu.
Aj pri pohľade na obdobie prvých deviatich mesiacov roku 2024 prispievali k silnému organickému rastu obratu skupiny Henkel všetky regióny okrem Severnej Ameriky.
Obrat obchodnej divízie Adhesive Technologies za tretí štvrťrok 2024 dosiahol hodnotu 2 800 miliónov eur. Nominálne sa obrat v porovnaní s rovnakým štvrťrokom minulého roka zvýšil o 3,3 % (predchádzajúci rok: 2 711 miliónov eur), pričom organicky (t. j. po úprave o kurzové vplyvy a vplyvy akvizícií a odpredaja) sa zvýšil o 3,7 %. K uvedenému rastu prispel silný nárast objemu predaja, zatiaľ čo ceny ostali v medziročnom porovnaní stabilné. Kurzový vývoj mal na obrat negatívny vplyv vo výške 3,3 %. Príspevok akvizícií a odpredajov bol naopak kladný, a to na úrovni 2,8 %.
Za prvých deväť mesiacov roku 2024 sa obrat obchodnej divízie Adhesive Technologies nominálne zvýšil o 1,1 % na celkovú hodnotu 8 275 miliónov eur. Organicky dosiahla divízia Adhesive Technologies kladný rast obratu o 2,5 % predovšetkým vďaka rastu objemu predaja.
K silnému organickému rastu obratu divízie Adhesive Technologies prispeli v treťom štvrťroku všetky tri obchodné segmenty. Segment mobility a elektronického priemyslu zaznamenal výrazné zvýšenie organického obratu na úrovni 3,9 %. Na uvedenom vývoji sa podieľal najmä dvojciferný rast v oblasti elektronického priemyslu a veľmi silný rast výrobkov pre priemysel. Obrat v oblasti automobilového priemyslu klesol v dôsledku spomalenia trhového dopytu. Segment obalov a spotrebného tovaru vykázal pozitívny organický rast obratu na úrovni 2,7 %, pričom k silnému organickému rastu obratu v kategórii obalov prispel zvýšený trhový dopyt. Segment spotrebného tovaru zaznamenal pozitívny organický rast obratu. Segment výrobkov pre remeselníkov, stavebníctvo a profesionálov dosiahol organický rast obratu vo výške 4,5 %. K tomuto veľmi silnému rastu obratu prispeli kategórie výrobkov pre výrobu a údržbu aj výrobkov pre spotrebiteľov a remeselníkov. Pozitívny rast zaznamenali aj výrobky pre stavebníctvo.
Z regionálneho pohľadu dosiahla obchodná divízia Adhesive Technologies v treťom štvrťroku pozitívny organický rast obratu na trhoch v Európe s prispením všetkých troch obchodných segmentov. Naopak v Severnej Amerike došlo k miernemu poklesu organického rastu obratu vzhľadom na vývoj v segmentoch mobility a elektronického priemyslu aj obalového a spotrebného tovaru. Región IMEA zaznamenal dvojciferný organický rast obratu s prispením všetkých obchodných segmentov. K výraznému organickému rastu obratu v Latinskej Amerike prispeli predovšetkým segmenty mobility a elektronického priemyslu a výrobkov pre remeselníkov, stavebníctvo a profesionálov. Všetky tri obchodné segmenty sa podieľali aj na veľmi silnom organickom raste obratu v ázijsko-pacifickom regióne, pričom osobitne pozitívny vplyv mal podnikateľský vývoj v Číne.
Obchodná divízia Consumer Brands dosiahla v treťom štvrťroku 2024 celkový obrat vo výške 2 653 miliónov eur, čo predstavuje nominálny pokles o 1,6 % v porovnaní s rovnakým štvrťrokom predchádzajúceho roka. Organicky – t. j. po úprave o kurzové vplyvy a vplyvy akvizícií a odpredaja – sa obrat obchodnej divízie zvýšili o 2,7 % predovšetkým vďaka pretrvávajúcemu pozitívnemu cenovému vývoju. Na objem predaja mali negatívny vplyv pokračujúce opatrenia na optimalizáciu portfólia. V dôsledku kurzových vplyvov sa obrat znížili o 3,9 %, zatiaľ čo akvizície a odpredaje priniesli zníženie o ďalších 0,4 %.
Obrat obchodnej divízie Consumer Brands za prvých deväť mesiacov roka 2024 dosiahol 7 919 miliónov eur, čo predstavuje nominálny medziročný pokles o 1,8 %. Organicky sa obrat zvýšili o 3,7 % vďaka kladnému cenovému vývoju.
Organický rast obratu v segmente pracích a čistiacich prostriedkov pre domácnosť dosiahol v treťom štvrťroku pozitívny organický rast obratu na úrovni 0,9 %. Kým kategória pracích prostriedkov zaznamenala mierne negatívny vývoj organického obratu, najmä z dôvodu implementácie opatrení na optimalizáciu portfólia, čistiace prostriedky pre domácnosť naopak dosiahli výrazný organický rast obratu, ku ktorému prispel predovšetkým dvojciferný rast v kategórií prostriedkov na umývanie riadu a veľmi silný organický rast obratu v kategórii výrobkov na starostlivosť o WC.
Kategória vlasovej kozmetiky dosiahla veľmi silný organický rast obratu na úrovni 6,8 % predovšetkým vďaka výraznému zvýšeniu obratu v segmente spotrebného tovaru, ku ktorému prispel predovšetkým dvojciferný rast v kategórii stylingových prípravkov. Veľmi silný organický rast obratu dosiahol segment profesionálnej vlasovej kozmetiky.
Ostatné spotrebiteľské segmenty dosiahli kladný organický rast obratu vo výške 2,0 % predovšetkým s prispením veľmi silného rastu na európskych trhoch.
Z regionálneho pohľadu zaznamenala obchodná divízia Consumer Brands pozitívny organický rast obratu v Európe. Silný rast obratu dosiahol segment vlasovej kozmetiky, kým pracie a čistiace prostriedky pre domácnosť čelili mierne negatívnemu vývoju. Severoamerický región zaznamenal celkový pokles organického obratu, a to najmä z dôvodu implementácie portfóliových opatrení v segmente pracích a čistiacich prípravkov. Naopak, segment vlasovej kozmetiky dosiahol v Severnej Amerike veľmi silný rast. Región Latinskej Ameriky dosiahol pozitívny organický rast obratu predovšetkým vďaka výsledkom v kategórii vlasovej kozmetiky. V regióne IMEA dosiahli dvojciferný organický rast obratu všetky obchodné segmenty. Veľmi silný organický rast obratu vykázal ázijsko-pacifický región, ku ktorému prispeli segmenty vlasovej kozmetiky aj pracích a čistiacich prostriedkov pre domácnosť.
V čistých aktívach a finančnej pozícii skupiny nedošlo v sledovanom období k podstatným zmenám v porovnaní so stavom k 30. júnu 2024.
Vo finančnom roku 2024 očakáva spoločnosť Henkel organický rast obratu na úrovni skupiny v rozsahu 2,5 až 4,5 %. Pri obchodnej divízii Adhesive Technologies sa očakávaný organický rast obratu odhaduje v pásme 2,0 až 4,0 %. V prípade divízie Consumer Brands by sa mal organický obrat zvýšiť o 3,0 až 5,0 %.
Upravená výnosnosť predaja (upravená marža EBIT) sa očakáva na úrovni v 13,5 až 14,5 %. V prípade divízie Adhesive Technologies by sa mala upravená výnosnosť predaja pohybovať od 16,0 do 17,0 %, v prípade divízie Consumer Brands sa odhad pohybuje v rozsahu 13,0 až 14,0 %.
V prípade upravených výnosov na prioritnú akciu (EPS) pri konštantných kurzových sadzbách očakáva spoločnosť Henkel zvýšenie v pásme 20,0 až 30,0 %.
Tento dokument obsahuje stanoviská týkajúce sa budúceho obchodného vývoja, finančných výsledkov a ďalších udalostí alebo skutočností relevantných pre spoločnosť Henkel z pohľadu budúceho rozvoja. Stanoviská týkajúce sa budúceho vývoja charakterizuje použitie takých slovných zvratov ako „očakávať“, „zamýšľať“, „plánovať“, „predpokladať“, „domnievať sa“, „odhadovať“ a podobných výrazov. Tieto stanoviská vychádzajú z aktuálnych odhadov a predpokladov zostavených manažmentom spoločnosti Henkel AG & Co. KGaA. Takéto stanoviská nie je možné v žiadanom prípade považovať za záruku, že v nich uvedené očakávania budú presné. Budúca výkonnosť ako aj reálne dosiahnuté výsledky spoločnosti Henkel AG & Co. KGaA a jej pridružených spoločností závisia od celého radu rizikových faktorov a neistôt, a preto sa môžu podstatne odkláňať (pozitívne aj negatívne) od výhľadových stanovísk. Mnohé z týchto faktorov nedokáže spoločnosť Henkel ovplyvniť a nie je možné ich vopred presne odhadnúť, napríklad budúci vývoj ekonomického prostredia a konanie konkurencie a ostatných účastníkov trhu. Spoločnosť Henkel nemá v úmysle a ani neprijme kroky na účely aktualizácie týchto stanovísk.
Tento dokument obsahuje doplňujúce finančné ukazovatele, ktoré nie sú jednoznačne definované v platnom rámci finančného výkazníctva, ktoré predstavujú alebo môžu predstavovať alternatívne ukazovatele finančnej výkonnosti. Tieto doplňujúce finančné ukazovatele by sa nemali vykladať osobitne alebo ako alternatívne ukazovatele k ukazovateľom čistých aktív a finančných pozícií spoločnosti Henkel alebo k výsledkom podnikania, ktoré sú v súlade s platným rámcom finančného výkazníctva prezentované v konsolidovanej účtovnej závierke spoločnosti. Iné spoločnosti, ktoré vykazujú alebo uvádzajú alternatívne ukazovatele výkonnosti s podobnými názvami, môžu počítať ich hodnoty odlišne.
Tento dokument slúži výlučne na informačné účely a nepredstavuje investičnú radu ani ponuku na predaj alebo kúpu akýchkoľvek cenných papierov.