Discover the brands and technologies from our business units Adhesive Technologies and Consumer Brands.
6. 12. 2024 Düsseldorf / Nemecko
Rovnosť príležitostí a rodová rovnosť sú neoddeliteľnou súčasťou firemnej kultúry spoločnosti Henkel. „V prírodných a technických vedách sú ženy ešte stále často nedostatočne zastúpené. Udeľovaním cien Martha Schwarzkopf Award sa spoločnosť Henkel snaží prispievať k zvyšovaniu diverzity vo vede a podporovať rozvoj talentovaných vedkýň,“ hovorí Frank Meyer, senior viceprezident pre globálny výskum a vývoj v obchodnej divízii spoločnosti Henkel Consumer Brands.
Do súťaže o ocenenie Martha Schwarzkopf Award sa mohli prihlásiť vedkyne z celého sveta, ktoré sa venujú výskumu v oblasti ľudského vlasu alebo v súvisiacich vedeckých oblastiach. Prihlášky z hľadiska ich vedeckého prínosu posudzovala odborná porota zložená z vedecko-výskumných pracovníkov divízie Consumer Brands. Každá z víťaziek v kategórii „celoživotný prínos“ získala finančné ocenenie vo výške 10 000 eur a každá z vedkýň ocenených v kategórii „vychádzajúce talenty“ vo výške 5 000 eur. Okrem toho im spoločnosť Henkel ponúka možnosť intenzívnej spolupráce so svojimi vedcami. Cieľom je nielen vybudovať cennú sieť v oblasti vedecko-výskumnej spolupráce, ale zároveň prispieť aj k ďalšiemu rozvoju ich výskumných projektov. „Sme veľmi radi, že aj tento rok sme dostali množstvo prihlášok z celého sveta. Je to v súlade s našim cieľom posilňovať medzinárodný rozmer ocenení a súvisiacej vedecko-výskumnej siete a tým každoročne zvyšovať ich rozmanitosť,“ zdôrazňuje Astrid Kleen, riaditeľka pre globálny výskum a vývoj v oblasti ľudského vlasu v divízii Consumer Brands.
Tohtoročné víťazky zaujali a presvedčili odbornú porotu svojimi inováciami, priekopníckym myslením a vysokou odbornosťou svojej vedeckej činnosti. Slávnostné odovzdávanie cien sa uskutočnilo 5. decembra v Düsseldorfe. „Jedinečné odborné zázemie, skúsenosti a oblasti výskumu, v ktorých víťazky pôsobia, podčiarkujú neuveriteľnú rozmanitosť výskumných aktivít v oblasti ľudského vlasu. Všetky vedkyne, ktoré sa do súťaže prihlásili, zároveň zdieľajú spoločnú vášeň a výnimočné nadanie pre ďalší rozvoj vedy,“ hovorí Adrea Sättler, riaditeľka výskumu a vývoja divízie Consumer Brands a zároveň predsedníčka odbornej poroty. Vzhľadom na veľký počet výnimočných prihlášok boli tento rok v kategórii „celoživotný prínos“ ocenené až tri vedkyne:
Prof. Congfen He získala ocenenie za svoju dlhoročnú výskumnú prácu. Pôsobí ako profesorka kozmetických biotechnológií na pekinskej technickej a obchodnej univerzite a vedie vlastné výskumné laboratórium. Špecializuje sa okrem iného na zdravie pokožky hlavy a úlohu lipidov pri dedičnom vypadávaní vlasov a ich predčasnom šedivení.
Ďalšou vedkyňou ocenenou za dlhoročný prínos k vedecko-výskumnému rozvoju je prof. Kristen Irene LoSicco, riaditeľka oddelenia pre výskum kože a rakoviny a docentka dermatologickej fakulty na newyorskej univerzite Grossman School of Medicine. Vo svojom medicínskom výskume sa špecializuje na vypadávanie vlasov a ochorenia pokožky hlavy.
Treťou ocenenou vedkyňou v tejto kategórii je prof. Malebogo Neo Ngoepe, ktorá pôsobí na univerzite v Kapskom meste ako riaditeľka centra výskumu v oblasti počítačovej a aplikovanej mechaniky. Vo svojom výskume sa zameriava na charakteristické vlastnosti kučeravých vlasov s cieľom zvýšiť nedostatočné množstvo publikovaných vedeckých poznatkov týkajúcich sa špecifickej biofyzikálnej štruktúry kučeravých vlasových vlákien.
V kategórii „vychádzajúce talenty“ boli ocenené dve mladé nádejné vedkyne, doktorandka na dermatologickom oddelení nemocnice Huashan Hospital šanghajskej univerzity Fudan University Yuou Sha a Karoline Strobl, ktorá sa venuje postdoktorandskému výskumu na lekárskej univerzite vo Viedni. Yuou Sha sa vo svojom výskume zameriava na patogénne príčiny vzniku ochorení postihujúcich ľudské vlasy vrátane transplantácie vlasov a diagnostiky a liečby alopécie (vypadávanie vlasov). Karoline Strobl je spoluzakladateľkou, CEO a vedkyňou v spoločnosti Foolproof Skin, ktorá vyvinula aplikáciu pre personalizovanú starostlivosť o pleť a vlasy, a venuje sa prekladu odborných vedeckých publikácií do jazyka zrozumiteľného pre spotrebiteľov a pacientov. Počas svojho doktorandského štúdia sa venovala výskumu rakoviny a analýze vplyvov onkologickej liečby na kožnú bariéru a vlasové folikuly.
Martha Schwarzkopf Award je ocenenie, ktoré skladá hold Marthe Schwarzkopf, jednej z prvých nemeckých podnikateliek a zároveň priekopníčke v oblasti vedeckého výskumu ľudského vlasu. Dodnes všetky technologické inovácie značky Schwarzkopf vychádzajú z tradície vedecko-výskumného inštitútu Schwarzkopf Hair Research Institute, ktorý Martha Schwarzkopf založila v 20. rokoch minulého storočia, ktorého pracovníci významnou mierou prispeli k rozvoju výskumu v tejto oblasti. Schwarzkopf je v súčasnosti najsilnejšia značka vlasovej kozmetiky divízie Consumer Brands, ktorá zastrešuje výskumno-vývojové laboratória, testovacie vlasové salóny a akadémie po celom svete.
Viac informácií o oceneniach Martha Schwarzkopf Award: Spoločnosť Henkel odštartovala nový ročník Martha Schwarzkopf Award
Spoločnosť Henkel udelila cenu „Martha Schwarzkopf Award for Women in Science“ na podporu a ocenenie vynikajúcich vedkýň v oblasti výskumu vlasov.
Ďalšie informácie